brug af include
Fra : Christoffer

Dato : 28-03-05 13:52

hej!
jeg sidder med noget community som skal indeholde forskellige
adgangsniveauer, og det fungere fint nok... men efter brugeren er logget
ind, skal login-baren omdannes til en menu-bar.. som også virker fint nok.
Nu kommer mit spørgsmål så!
Hvordan inkludere jeg en menu for hvert "userlevel" der er? jeg har bruget
med $level3 = ('includes/userlevel3.html') og angivet
if($userlevel == "3"){
print "$level3";
}

Jeg er ikke den store haj til php (endnu) så et fyldigt svar eller den
rigtige kode ville være dejligt, så jeg kan lære noget ud fra den..

<?php
include "config.php";
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);
$userlevel = mysql_query("SELECT count(*) as userlevel FROM bruger
WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'");
if($userlevel == "1"){
print ".......1";
}
if($userlevel == "2"){
print ".......2";
}
if($userlevel == "3"){
print ".......3";
}
ELSE {
print "
<form method='post' action=''><input type='text' name='brugernavn'
value='brugernavn'><br><input type='password' name='password'
value='password'>
type='submit' name='login' value='login'></form>";}
?>

mvh.
Christoffer

Fra : Martin

Dato : 28-03-05 14:35

Christoffer wrote:
> [...]
> Hvordan inkludere jeg en menu for hvert "userlevel" der er? jeg har bruget
> med $level3 = ('includes/userlevel3.html') og angivet

Du kan også skrive
<?php
if(isset($userlevel)) { include($userlevel.".php"); }
else {
print "Userlevel er ikke sat";
}
?>

Fra : Anders K.

Dato : 28-03-05 14:35

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> value='password'>
> type='submit' name='login' value='login'></form>";}

Det kan godt være det ikke har ret meget med emnet at gøre, men skal der ikke
parantes rundt om "config.php"? altså include ("config.php");
(står i linje 2)

Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-03-05 14:54

Anders K. wrote:
> Det kan godt være det ikke har ret meget med emnet at gøre, men skal der ikke
> parantes rundt om "config.php"? altså include ("config.php");
> (står i linje 2)

Nej. include er et language construct (ligesom fs. print), så man
behøver ikke bruge ().

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Marc Poulsen

Dato : 01-04-05 22:43

Christoffer <christoffer@buur.info> skrev:
> [...]
>Nu kommer mit spørgsmål så!
> Hvordan inkludere jeg en menu for
>hvert "userlevel" der er? jeg har bruget

Hey Christoffer,

Det med at blive en haj kommer med tiden, bare rolig, øvelse gør
jo mester som man siger, hvis man har interessen :)

Anyway, så i stedet for at lave en variabel $level3, så gør i
stedet noget så ligeud som:
if($userlevel == "1") {
include "includes/userlevel1.html";
}
if($userlevel == "2") {
include "includes/userlevel2.html";
}
if($userlevel == "3") {
include "includes/userlevel3.html";
}

Det burde være nogenlunde ligeud? :)
Håber det hjælper på dit problem, og held og lykke med dit
community :)

-//Marc Poulsen -//MipZhaP