Jacob Haugaard i Olsenbaneden på spanden?
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-03-05 00:32

Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
Olsenbanden på spanden?

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : John Hinge

Dato : 28-03-05 05:37

On 28 mar 2005 Anders Wegge Jakobsen was heard to say:

> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var
> forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten"
> i Olsenbanden på spanden?

Ifølge imdb.com, så har hr. Haugaard ikke været med i en Olsenbande
film. Olsenbanden på Spanden er desuden fra 1969, og Haugaard begynder
først at husere omkring 1984.. http://www.imdb.com/name/nm0369270/

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 13:19

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Ifølge imdb.com, så har hr. Haugaard ikke været med i en Olsenbande
> film. Olsenbanden på Spanden er desuden fra 1969, og Haugaard begynder

Jeg mener, at første gang han stillede op til Folketinget (eller forsøgte
det)
som løsgænger, var i begyndelsen af 80erne - men nej, jeg kan naturligvis
ikke lige huske, hvordan valgene faldt ved den tid.

Ellers er det første, jeg kan huske, at han skrev sangen om Haveje
("Jeg bor til leje/I haveje/på restaurant Den Gyldne Reje", osv.), der blev
sunget
af Kim Larsen i Erik Clausens "Midt om Natten", som netop kom ud i de første
måneder af 1984.
--
http://www.modspil.dk -
fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-03-05 10:14

"Carsten Agger" <agger AT bolignet-aarhus DOT dontspamme DOT notcombut DOT dk> writes:

> [...]
> sunget
> af Kim Larsen i Erik Clausens "Midt om Natten", som netop kom ud i de første

Nåja, Erik Clausens og Erik Clausens...

Henning Bahs og Erik Balling har skrevet manus (om end Kim Larsen også
er krediteret - sikkert primært for sange) og Erik Balling har
instrueret.

Clausen spiller en af hovedrollerne. Det er alt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Kate

Dato : 28-03-05 08:55

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote in

> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var
> forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten"
> i Olsenbanden på spanden?

Det er jeg ret overbevist om, jeg udbrød det nemlig højlydt overrasket

Var det iøvrigt det første OlsenBanden film?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lars Petersen

Dato : 28-03-05 20:23

> Var det iøvrigt det første OlsenBanden film?

Nej. Det er nr. 2. Etteren hedder - meget originalt - bare "Olsen Banden"

/lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-05 10:00

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
>harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
>Olsenbanden på spanden?

Ja - sagt alene ud fra hvad jeg så i filmen.

Hurra for Erik Balling og hele slænget. Jeg nyder Olsenbanden
hver gang selv om Poul Richard, Peter Steen og især deres "sør"
er totalt kiksede.

--
Bertel

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 28-03-05 09:24

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> enriched usenet with:

> Ja - sagt alene ud fra hvad jeg så i filmen.

Jacob Haugaard var 17 år gammel i 1969. Jeg så ikke filmen, men så den
pågældende person ud til at være 17?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-03-05 09:19

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
> Olsenbanden på spanden?

Nej det var Ernst Meyer: http://imdb.com/title/tt0064755/fullcredits

Jacob Haugaard var kun 17 år, da Olsenbanden på spanden blev optaget.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : -=- JF -=-

Dato : 28-03-05 09:57

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
> Olsenbanden på spanden?

Ka' godt se at han ligner, men han hedder Ernst Meyer.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-03-05 11:36

> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
> Olsenbanden på spanden?

Ja. Ellers skulle jeg tage meget fejl.

Mark

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-03-05 11:40

Mark Thomas Gazel wrote:

> Ja. Ellers skulle jeg tage meget fejl.

Hvilket du så gør

Som påpeget i et par tidligere indlæg, så er der tale om skuespilleren
Ernst Meyer, som i øvrigt har haft små roller i de fleste af Olsenbanden-filmene.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-03-05 11:46

Per H. Nielsen wrote:
> Som påpeget i et par tidligere indlæg, så er der tale om skuespilleren
> Ernst Meyer, som i øvrigt har haft små roller i de fleste af
> Olsenbanden-filmene.

At han forveksles med Jacob Haugaard er dog ikke så underligt, for
bortset fra at han er 20 år ældre, så ligner han ham umiskendeligt:
http://www.danskefilm.dk/skuespiller/1200.html

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-03-05 17:44

> At han forveksles med Jacob Haugaard er dog ikke så underligt, for
> bortset fra at han er 20 år ældre, så ligner han ham umiskendeligt:
> http://www.danskefilm.dk/skuespiller/1200.html

DET må man sige. Uhyggelig lighed *nynner temaet til X-files*.

Mark

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-05 13:23

Anders Wegge Jakobsen skrev den 28-03-2005 01:31:
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
> Olsenbanden på spanden?

Det lignede ham i hvert fald.

Det var så'en lidt sjov at se, at de lavede bilræs på Christianshavn i
området omkring Prinessegade.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 28-03-05 17:02

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i
> [...]

http://www.imdb.com/title/tt0064755/fullcredits - tyder på at det var Ernst
Meyer

Mvh. Rasmus

Fra : Undo

Dato : 28-03-05 18:12

> [...]
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i

Nej jeg er næsten sikker på det var Ernst Meyer, som også har været med i
andre Olsenbande-film. Han er bl.a med i Olsenbanden på sporet, hvor han
spiller noget der skal ligne en forvalter på et lager hvor de skal afhente
en godsvogn

Hilsen
Bjarne

Fra : Søren Thuesen

Dato : 31-03-05 07:54

> [...]
> Var det Jacob Haugaard der var den uheldige billist der var forrest i
> harmonikasammenstøddet med en 4-5 andre biler under "politijagten" i

Ja, det var jeg helt sikker på, da jeg så den. Men jeg har ikke noget at ha'
det i

Mvh
Søren

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-05 00:58

Søren Thuesen skrev den 31-03-2005 08:53:

> Ja, det var jeg helt sikker på, da jeg så den. Men jeg har ikke noget at ha'
> det i

Det har du ret i

Se tråden.