Session lifetime
Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-05 18:29

Jeg kan se at man sætter sessioners levetid ved at justere på
session.gc_maxlifetime, der som standard er sat til 1440 sekunder. Men
kan man sige at sessions aldrig udløber, fx. ved at sætte
session.gc_maxlifetime til 0, så man skal logge ud eller lukke browseren
før sessionen dør?

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Frowning Freezer

Dato : 27-03-05 13:33

> [...]
>kan man sige at sessions aldrig udløber, fx. ved at sætte
>session.gc_maxlifetime til 0, så man skal logge ud eller lukke browseren

Tvivler på at du kan bruge 0, men kan du ikke bare sætte lifetime til
flere dage? Det er jo usandsynligt at et browser vindue åbnes uden at
blive lukket i flere dage!

Og hvis du er ude efter at huske brugeren selvom browseren lukkes så
skal du jo bruge cookies.....

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-03-05 19:30

Frowning Freezer wrote:
> Tvivler på at du kan bruge 0, men kan du ikke bare sætte lifetime til
> flere dage? Det er jo usandsynligt at et browser vindue åbnes uden at
> blive lukket i flere dage!

Det var også det jeg selv kom i tanke om, så nu har jeg lavet en
24-timers session. Jeg syntes bare det måtte være oplagt at man kunne
sige "don't expire".

> Og hvis du er ude efter at huske brugeren selvom browseren lukkes så
> skal du jo bruge cookies.....

Det er jeg ikke - jeg er bare ved at lave en webapp hvor brugeren kunne
tænkes at skulle læse lange bøger mellem museklikkene

\\kristian