Skib til New Zealand 1874
Fra : Lars Christensen

Dato : 25-03-05 22:28

Hej
Jeg har forgæves ledt efter et billede af det gode skib "Bebington" der
sejlede med udvandrere fra London 28. juli 1874 og anløb Napier/Hawkes Bay i
New Zealand 20. november samme år. Mon der er nogen her på kanalen der er
mere heldig end jeg?
VH Lars

Fra : mia gerdrup

Dato : 26-03-05 07:45

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> wrote in message news:<42448275$0$22720$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> New Zealand 20. november samme år. Mon der er nogen her på kanalen der er

Der er et enkelt spor her:

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~ourstuff/Bebington.htm

Jeg har fundet siden via søgemaskinen www.alltheweb.com

Det henvises i artiklen til et arkiv i New Zealand, - du skulle måske
prøve at skriver der til??

mvh
mia

Fra : Per

Dato : 26-03-05 10:43

Hej Lars,

Der er lidt på denne side at gå videre med - men ikke noget billede:
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~nzbound/queries1999.htm

Venligst
Per

Fra : Rytterknaegten

Dato : 01-04-05 04:06

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 01-04-05 10:18

Hej

Jeg slog lige op for at finde dit skib --vi roder ofte med skibe --og jeg har også fundet dit skib --men men -jeg ved ikke hvordan jeg skriver adressen --idet der er en lille "slangetegn i teksten" og jeg aner ikke hvordan man skriver sådan en --kan nogen hjælpe mig med det?? --så findes der oplysninger om "dit" skib !
Jeg kunne "trække" adressen over i en mail til dig privat --men fik brevet retur -så hvis blot du skriver din rigtige email --er det ingen sag !!
Venlig hilsen
Iørn Dyrholm

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 01-04-05 13:54

> [...]
>hvordan man skriver sådan en --kan >nogen hjælpe mig med det?? --så findes

den lille slange ~ findes ved siden af Å, og skrives ved at trykke 'Alt Gr
og ~' samtidig, slip alle taster, og tryk på mellemrumstasten, og vupti så
er den der

mvh
Lars

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 01-04-05 14:57

Hej

Ja så langt kom jeg også --men "slangen" skal stå foroven og ikke midt for --og der er jeg blank !!??
Iørn

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 01-04-05 15:11

den her ?? alt+0152 ~

mvh
Lars

Fra : børge askholm

Dato : 01-04-05 19:05

Jørn Dyrholm skrev:
> Hej
>
> Ja så langt kom jeg også --men "slangen" skal stå foroven og ikke midt for --og der er jeg blank !!??
> [...]

Hvilken nationalitet har skibet? er det et spansk et og skal det se
sådan ud ñ? - for så er det ~+n.

Børge

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-04-05 19:43

On Fri, 01 Apr 2005 20:05:26 +0200, børge askholm
<baskholm@webspeed.dk> wrote:

>Hvilken nationalitet har skibet? er det et spansk et og skal det se
>sådan ud ñ? - for så er det ~+n.
>

>Børge
¨n¨n¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨+n¨¨¨¨n¨nnnn¨n¨n¨n~

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 01-04-05 20:12

Hej

Nej det er en ganske enkel adresse fra NZ
Jeg fandt den blot på google --skrev old ships newzealand bebington --så finder du den ganske let !
Hilsen
Iørn

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 06-04-05 11:24

On Fri, 1 Apr 2005 14:54:23 +0200, "Lars Foller Larsen"

>den lille slange ~ findes ved siden af Å, og skrives ved at trykke 'Alt Gr
>og ~' samtidig, slip alle taster, og tryk på mellemrumstasten, og vupti så
>er den der

.....og "slangen" hedder typografisk en TILDE ... )
hvor den ikke skal stå over et bogstav, men alene, kan den normalt fås
ved Alt-0126

John