Convertere Excel til php side
Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 25-03-05 20:31

Hejsa

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge. Er det ikke det, vil
jeg gerne vide hvilken jeg skal bruge..

Grunden til at jeg spørger i en PHP gruppe, er at min hjemmeside er lavet i
Php-fusion

Jeg har lavet en prisguide i Excel i forbindelse med iptelefoni, hvor man
taster forbrug ind. Den udregner så prisforskellen på de forskellige
selskaber.

Hvad gør man for at få det på hjemmesiden, og ikke bare som en download af
et regneark. Er der en convertering?.

Der er i excel en "gem som web" men det er da noget skod.

Med venlig hilsen

Thorkild

--
Mit første forsøg på en offentlig hjemmeside.
Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange som

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-05 21:06

On Fri, 25 Mar 2005 20:31:06 +0100, Thorkild Nielsen wrote:

> [...]
> af et regneark. Er der en convertering?.
>
> Der er i excel en "gem som web" men det er da noget skod.

Da du skriver, at du har lavet guiden i Excel, antager jeg, at din
arbejdsstation/webserver kører med Windows som operativsystem. Under
disse forudsætninger kan du læse denne lille artikel med et
programeksempel:
http://www.phpbuilder.com/columns/venkatesan20030501.php3?print_mode=1

Bruger du ikke Windows på webserveren, er det mig bekendt ikke muligt, da
Excel er omfattet af licensbetingelser, der betyder, at det kun må
installeres under Windows - det kan dog gøres med Wine, men om du kan
benytte PHP's COM funktioner gennem Wine, skal jeg ikke kunne sige.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 26-03-05 00:07

Jeg har nu fundet et program der kan gøre det, men det er stadig ikke rigtig
godt.

Er der nogen der kender programmer der kan convertere Excel regneark.

Min udbyder kører php, og det var kun fordi at Excel var det eneste jeg
kunne finde ud af

/Thorkild

Ps: Her er resultatet indtil nu: http://voip-user.dk/viewpage.php?page_id=3

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 26-03-05 10:55

"Thorkild Nielsen" <Thorkild_fjern_@s16.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender programmer der kan convertere Excel regneark.
>
> Min udbyder kører php, og det var kun fordi at Excel var det eneste jeg

Du kunne eksportere dit regneark til en semikolonsepareret fil og bruge PHP
til at læse den og vise indholdet på en passende måde.

De funktioner, du skal have fat i, er:

- fopen til at åbne filen
- fgetcsv til at læse en linie i den og dele den op i et array
(returnerer FALSE ved end-of-file)
- fclose til at lukke filen igen.

C@rsten

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-03-05 11:42

Thorkild Nielsen wrote:

> [...]
> selskaber.
>
> Hvad gør man for at få det på hjemmesiden, og ikke bare som en download af

Du kan ikke umiddelbart få regne funktionen med fra Excel på en
hjemmeside (jo, med active-x, men så er der mange der ikke kan / vil
bruge det alligevel).
Det nærmeste du kommer er at lave den samme funktion (beregning) i
javascript (clientside) eller php eller asp (serverside).

--
Benny