Problemer med headers
Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 08:42

Hej,

Jeg er igang med at lave et brugersystem til min side (flowcode), og det går
da også meget fint. Indtil videre kan man logge sig ind, men nu vil jeg også
gerne have at man ikke behøver at logge sig ind hver gang, så jeg prøver at
gemme passwordet i en cookie. Se koden...
________________________________
<?php

if ($mode=="login") {

/* nu skal jeg så lige have fundet alle informationerne omkring brugeren */
$userdata = mysql_query("SELECT * from users where username='$idw'",
$connection);

while ($userrow = mysql_fetch_array ($userdata)) {
$usernamea = $userrow["username"];
$passworda = $userrow["password"];
$namea = $userrow["name"];
$sirnamea = $userrow["sirname"];
}

setcookie("flowcode","$passworda");

}

else if ($flowcode) {
echo "passwordet er $passworda";
}

?>
________________________________

Den kan ikke sætte min cookie, fordi den påstår allerede at have sendt sine
headers, da jeg hentede $userdata. Håber I kan hjælpe

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Michael Legart

Dato : 26-05-01 08:46

On Sat, 26 May 2001 09:41:44 +0200, Thomas P <blomme@post.com> wrote:
> Den kan ikke sætte min cookie, fordi den påstår allerede at have sendt sine
> headers, da jeg hentede $userdata. Håber I kan hjælpe

Check at der ikke er nogen mellemrum, foer du starter din <?php

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 09:39

> Check at der ikke er nogen mellemrum, foer du starter din <?php

Det er der ikke - problemet ligger mere i, at min compiler mener, at jeg
ikke kan sætte en cookie efter at have kørt en mysql_query ! Hvad kan jeg
gøre ved det ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Michael Legart

Dato : 26-05-01 09:39

On Sat, 26 May 2001 10:38:33 +0200, Thomas P <blomme@post.com> wrote:
> Det er der ikke - problemet ligger mere i, at min compiler mener, at jeg
> ikke kan sætte en cookie efter at have kørt en mysql_query ! Hvad kan jeg
> gøre ved det ?

Det kan jo ikke passe

Maaske inkludrer du en fil som saetter mellemrum?

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 09:44

> Det kan jo ikke passe
>
> Maaske inkludrer du en fil som saetter mellemrum?

Selvom det ikke kan, er fakta nu at det rent faktisk kan. Den kode jeg
sendte allerførst, var simpelthen det første der overhovedet skete i min
index.php.

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 09:48

Nej, nej og atter nej - nu kan jeg også godt selv se det ! Jeg havde jo
glemt at definere $connection først... sorry, lads, I'm wasting your time !
Well... jeg kunne egentlig stadigvæk godt tænke mig at vide hvordan jeg fx
opretter en cookie, der skal indeholde værdien "hejsa" og vare evigt (indtil
brugeren sletter den, selvfølgelig). Tak for hjælpen so far

--
- Thomas
~~~~~~~~
Thomas P <blomme@post.com> skrev i en news:9enq9c$k32$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 26-05-01 11:14

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas P"
<blomme@post.com> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>jeg kunne egentlig stadigvæk godt tænke mig at vide hvordan jeg fx
>opretter en cookie, der skal indeholde værdien "hejsa" og vare evigt (indtil
>brugeren sletter den, selvfølgelig). Tak for hjælpen so far

Tjaeh, så vidt jeg ved kan du ikke lave "evige" cookies, men et god
bud er:
setcookie("CookieName","hejsa",time()+77760000); // eller lignende
stort tal.
Og så evt. refreshe den hver gang brugeren besøger sitet. :)
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-05-01 09:07

Thomas P skrev:

> setcookie("flowcode","$passworda");

Dén der vil så vidt jeg ved udgøre det for en slags sessioncookie. Med
andre ord; den vil kun vare indtil browseren lukkes. Se på
http://php.net/manual/en/function.setcookie.php, hvordan man får
cookien til at vare længere.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 09:42

> Dén der vil så vidt jeg ved udgøre det for en slags sessioncookie. Med
> andre ord; den vil kun vare indtil browseren lukkes. Se på
> [...]

Jeg har kigget lidt på det link du gav mig (hvilket er det samme jeg slog op
i min manual, da jeg skulle bruge cookies). Desværre har jeg stadigvæk ikke
helt fundet ud af hvordan man laver en evig cookie, og bygger kun mine
iagttagelser på gisninger. Kan det passe at jeg skal udstyre min setcookie
med et 0 ? Well... tilbage til mit oprindelige spørgsmål, så er det som om,
at det ikke kan lade sig gøre at sætte en cookie, hvis man allerede har kørt
en mysql_query - hvad gør jeg galt ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-01 16:35

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt fundet ud af hvordan man laver en evig cookie, og bygger kun mine
> iagttagelser på gisninger. Kan det passe at jeg skal udstyre min setcookie

Et 0?-øhh...
Eks: setcookie ("TestCookie", $value, time()+3600); //Varer en time...

> Well... tilbage til mit oprindelige spørgsmål, så er det som om,
> at det ikke kan lade sig gøre at sætte en cookie, hvis man allerede har
kørt
> en mysql_query - hvad gør jeg galt ?

Det er ikke mysql_query() der er fejlen - du har - som nævnt før - noget
output et sted over din setcookie().... om det så er whitespace, et
fejlmeddelelse, <HTML>-tags, eller hvad, er svært at vide...

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"