php-login på hjemmesideskolen
Fra : Anders K.

Dato : 24-03-05 02:28

Hej...
Jeg har forøgt mig at lave det login på hjemmesideskolen, men den
vil ikke som jeg vil!

når jeg kommer til at jeg gern vil logge ind skriver den:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers
already sent by (output started at
/web/www/frac/users/boh/login.php:7) in
/web/www/frac/users/boh/login.php on line 8

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter -
headers already sent (output started at
/web/www/frac/users/boh/login.php:7) in
/web/www/frac/users/boh/login.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at /web/www/frac/users/boh/login.php:7) in
/web/www/frac/users/boh/login.php on line 17

på linje 8 står det der: session_start(); og på linje 17 står
der: header ("Location: tillykke.php");

kan det måske have noget med mySQL databasen? jeg er nemlig ikke
sikker på at jeg har gjort det 100% rigtigt!

men håber der er nogle der kan hjælpe..

MVH
Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders K.

Dato : 24-03-05 03:00

Hvis det kan hjælpe har jeg det hele på www.boh.frac.dk/login.htm

Fra : Troels Hansen

Dato : 24-03-05 09:07

Anders K. wrote:
> [...]
> /web/www/frac/users/boh/login.php on line 17
>
> på linje 8 står det der: session_start(); og på linje 17 står

Det har ikke noget at gøre med din database. "Problemet" ar at alt hvad
du gør med headeren SKAL sendes før du udskriver noget somhelst andet
fra siden.
Derfor skal du lægge at validering, redirect og sende dine cookies inden
du begynder at sende html til klienten.

Fra : Anders K.

Dato : 24-03-05 11:58

> [...]
> fra siden.
> Derfor skal du lægge at validering, redirect og sende dine cookies inden

ok... forstår lidt af det du siger, men ikke det hele... jeg forstår bare
ikke:
hvorfor virker det der er inde på hjemmesideskolen (det login der er lavet
til den tutorial)? Kan det være lavet på en anden måde?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-03-05 14:29

Anders K. wrote:

> hvorfor virker det der er inde på hjemmesideskolen (det login der er
> lavet til den tutorial)? Kan det være lavet på en anden måde?

Login til de sider er lavet præcis som beskrevet på siderne. Prøv at lave en
kopi af dine scripts, hvor du udskifter .php med .txt og send en url til
filerne. Du kan eventuelt gøre det, at du x'er dine login-data ud. Dem har
vi ikke behov for at kende.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Anders K.

Dato : 24-03-05 14:59

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> filerne. Du kan eventuelt gøre det, at du x'er dine login-data ud. Dem har

Ok... nu har jeg gjort det!
http://boh.frac.dk/loginsystem.htm

og tak fordi du skrev det med x'erne... havde set det, men glemte det næsten
igen! :s

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-03-05 18:12

Anders K. wrote:

> http://boh.frac.dk/loginsystem.htm

Umiddelbart ser det rigtigt ud. Har du prøvet på en anden server? Det kunne
være frac.dk, der driller. Det vil jeg prøve af i morgen - eller måske i
aften.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Anders K.

Dato : 26-03-05 18:52

> Umiddelbart ser det rigtigt ud. Har du prøvet på en anden server? Det kunne
> være frac.dk, der driller. Det vil jeg prøve af i morgen - eller måske i
> aften.

Det slog mig også!
Jeg er webmaster for en anden side, hvor jeg også kunne prøve det, men den
havde ikke oprette MySQL, og bla bla bla (det kostede penge at få det
oprettet)

Men tak da, hvis du vil prøve det! :D

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-03-05 22:22

Anders K. wrote:

> Men tak da, hvis du vil prøve det!

Desværre er der kludder i frac.dk's register over brugere/passwords. Jeg kan
ikke logge ind på min phpmyadmin og oprette den nødvendige tabel - indtil
videre. Jeg har kontaktet support hos frac.dk for at få en forklaring.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Anders K.

Dato : 27-03-05 12:52

> Desværre er der kludder i frac.dk's register over brugere/passwords. Jeg kan
> ikke logge ind på min phpmyadmin og oprette den nødvendige tabel - indtil
> videre.
Har du brugt de rigtige oplysninger?
altså db/hjemmesidenavn (fx boh) og koden til hjemmesiden (fx 123456)
og ikke dit brugernavn? jeg kan nemlig godt komme ind!

> Jeg har kontaktet support hos frac.dk for at få en forklaring.
Om mit (og måske jer andres problem) eller at du ikke kan logge ind?
Nå men anyway jeg tror også jeg vil skrive til den afdeling! :D

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 16:31

Anders K. wrote:

> Har du brugt de rigtige oplysninger?

Naturligvis. Webmaster hos frac.dk meddelte, at jeg ikke har en
MySql-database og at jeg først skulle oprette en - med henvisning til en
dertil beregnet side.

Men på den side, hvor jeg skulle kunne gøre det, påstås det så, at jeg slet
ikke har en hjemmeside hos frac.dk - hvilket er noget sludder. Det har jeg
så meddelt retur og venter på svar.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Anders K.

Dato : 29-03-05 13:05

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Det har jeg så meddelt retur og venter på svar.

Ok... jeg har også oprettet et indlæg i deres debatforum under MySQl (som
minder om den her) og sendt en support-meddelse!

Fra : Anders K.

Dato : 30-03-05 22:15

Hej
Nu tror jeg at jeg har fundet problemet!

Det er ikke frac der er noget galt med, men det, som det også at blevet sagt
herinde før! at nor man skriver alt det med doctype er session allerede
startet (eller noget der omkring)

Men så mangler jeg bare at kunne finde ud af hvor jeg får alt det med
doctype med (jeg vil jeg gerne have <head>!)! men det må jeg jo se på, på et
tidspunkt!

Fra : Heine Laursen

Dato : 27-03-05 05:30

On Thu, 24 Mar 2005 13:58:48 +0000, Anders K. wrote:

> Ok... nu har jeg gjort det!
> http://boh.frac.dk/loginsystem.htm

Jeg er ikke ekspert i php! men så vidt jeg ved, så bliver hedderne sendt
ud allerede ved linie 1 i dine scripts ved : <!doctype html public
"-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN"> Så kan du ikke bruge SESSION_START(): og
header("Location"); fordi scriptet allerede er begyndt at blive sendt til
browseren. En lille omrokering af det første html, burte løse problemet.
eks (dog ikke testet):

<?php
session_start();
mysql_connect("xxxxxx", "xxxx", "xxxxxx"); mysql_select_db("xxxx");
$result = mysql_query("SELECT NULL FROM brugere WHERE brugernavn =
'".$_POST['brugernavn']."' AND password = '".$_POST['password']."'") or
die (mysql_error());
if ($antal_raekker=mysql_num_rows($result)>0){ $_SESSION['logget_ind']=1;
$_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn; $_SESSION['password'] =
$password;
header ("Location: tillykke.php");
}
else
{
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN"> <html>
<head>
<title>Har du glemt noget?</title>
</head>
<?php
echo " <p>Du har ikke logget korrekt på!!!</p>"; }
?>

---- tillykke.php ----

<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN"> <html>
<head>
<title>adw</title>
</head>
<?php
echo " tilykke du er inde! ";
}
else
{
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN"> <html>
<head>
<title>adw</title>
</head>
<php
echo " <p>Fejlmeddelelse ved ukorrekt login</p>"; }
?>

Heine Laursen

Fra : Anders K.

Dato : 27-03-05 12:47

Nej, desværrre! det hjalp ikke!
Den giver de samme fejl! (eller deromkring)

Fra : Heine Laursen

Dato : 27-03-05 18:59

On Sun, 27 Mar 2005 11:47:27 +0000, Anders K. wrote:

> Nej, desværrre! det hjalp ikke!
> Den giver de samme fejl! (eller deromkring)
> Anders

Mystisk!
Det virer nu ellers fint hos mig!
http://gozar.lir.dk/login/

Heine Laursen

Fra : Anders K.

Dato : 27-03-05 23:01

Heine Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Mystisk!
> Det virer nu ellers fint hos mig!
> http://gozar.lir.dk/login/

Nå! :s
Så er det nok frac.dk der er noget galt med(?) (som Erik siger!
)

Fra : Nederbasse

Dato : 30-03-05 16:47

"Heine Laursen" <gozar@gozar.dynu.com> skrev i en meddelelse

> Mystisk!
> Det virer nu ellers fint hos mig!
> http://gozar.lir.dk/login/
>
> --
> Mvh
> Heine Laursen

Bare for en god ordens skyld, scriptet virker ikke på den server jeg bruger
på jobbet men hjemme på min egen IIS 5 med php 4.3.10 virker det fint nok.
LarsN

Fra : Anders K.

Dato : 30-03-05 20:16

Nederbasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Bare for en god ordens skyld, scriptet virker ikke på den server jeg bruger
> på jobbet men hjemme på min egen IIS 5 med php 4.3.10 virker det fint nok.

Så du mener altså at scriptet er fint nok? eller?

Fra : Nederbasse

Dato : 30-03-05 21:32

"Anders K." <ak_115@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så du mener altså at scriptet er fint nok? eller?
>
> Anders

Scriptet fejler intet hjemme på min server.
Nu har jeg lavet en simpel udgave af det som jeg vil prøve på jobbet, jeg
har ledt efter et login script (jeg er ny i php) men ingen af dem jeg har
fundet kan jeg få til at virke på job serveren, jeg har fået samme fejl hver
gang.
Der er en side der beskriver problemet som et konfigurations problem i php
denne side kan selvfølgelig ikke finde mere.
Og så har jeg set et script med et IE6 fix til php sessions
http://www.phpfreaks.com/print.php?cmd=tutorial&tut_id=41
Hvis min simple udgave ikke virker checker jeg lige med min sysadmin for at
høre om han har en løsning

LarsN

Fra : Marc Poulsen

Dato : 02-04-05 12:50

Anders K . <ak_115@hotmail.com> skrev:
>Hej...

Hej Anders..

> [...]
>headers already sent (output started at
>/web/www/frac/users/boh/login.php:7) in
>/web/www/frac/users/boh/login.php on line 8

session_start(); skal altid eksekveres før noget som helst andet
på skærmen. :) Dvs. output :)

> [...]
>/web/www/frac/users/boh/login.php on line 17
>
>på linje 8 står det der: session_start(); og på linje 17 står

Det samme gælder header(); så hvis du skal lave en login, kan det
f.eks. gøres ved at du laver en form, som sender videre til en
evalueringsside (hvori intet skrives ud til brugeren), men at den
sender brugeren videre til login siden, hvis brugeren skrev

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-04-05 10:17

Hej Marc!
"Marc Poulsen" <mipzhap@mipzhap.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sender brugeren videre til login siden, hvis brugeren skrev
> rigtig, ellers tilbage til login hvis brugeren skrev forkert.. :)

Kan du lige skære det lidt ud i pap, for jeg har samme problem??

Jeg har fundet ud af at flytte "session_start();" op ovenover alt html så
den fejl er elimineret, men det andet har jeg endnu ikke løst....

PS: Jeg er PHP-newbie!!

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Webmaster