Kenya på en uge - hvad skal man se?
Fra : Simon Laub

Dato : 21-03-05 17:21

I december skal jeg til Kenya i forbindelse med et bryllup. Vi har derudover
ca. en uge at gøre godt med i Kenya. Jeg kunne i den forbindelse godt tænke
mig at spørge gruppen hvad der kan anbefales - og hvad der ikke kan
anbefales.....

Jeg overvejer pt. med mig selv om jeg skal satse på en magelig uge ved et
svømmebassin eller om jeg virkelig skal "go for it" - og prøve at se noget
af landet Kenya (evt. dele af lande omkring).

Blandt dk.fritid.rejsers skribenter finder jeg på
http://www.pernille-kennet.dk/ hjemmeside et meget spændende
rejseforslag
http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/Uganda_2005.htm

Om at komme til at se Gorilla'er i Uganda:
[Vi har nu betalt den nette sum af 360 US$ pr. permit. For den sum kommer
man ind i parken og kan opholde sig sammen med gorillaerne i en time - hvis
det altså lykkedes at finde dem. Det håber vi så!! At se gorillaer er en af
Kennets store ønsker, så det har vi valgt at prioritere.]

Er der nogen der har nogen ide om hvor "anstrengende" det projekt er? Og om
det giver mening / kan lade sig gøre i forbindelse med en uges ferie i
Kenya?
http://www.uwa.or.ug/

http://www.uwa.or.ug/gorilla.html

http://www.uwa.or.ug/bwindi.html

Er det for ambitiøst med de givne tidsbegrænsninger? Og bare sådan en
passant -
links a la http://www.visituganda.com/home.html giver et meget rosenrødt
billede af Uganda, så man næsten ikke kommer til at tænke på Idi Amin. Hvad
er fup
og fakta her? Hvor langt er de egentlig kommet væk fra den noget dystre
fortid. Nogle taler om at der stadig er borgerkrig i den nordlige del af
landet?

----

Summa sumarum: Sagt på en anden måde - hvad er de største oplevelser i den
givne tid for begrænsede resourcer i krafter og penge?
Hvis man tager på en tre dages Safari udflugt - hvor skal man så iøvrigt
tage
hen - Kenya? Eller skal man tage over grænsen til Tanzania?
Er det en større oplevelse bare at tage til Mt. Kenya og se på
naturen der - uden at det egentlig har noget med Safari at gøre. Nogle
rejsebeskrivelser giver det indtryk! Og det lyder så over i købet også ret
mageligt -
hvilket da også er et plus, istedet for at kæmpe sig igennem en urskov med
en machette

Er Nairobi en skrækkelig by - som det bare gælder om at komme ud af hurtigst
muligt? Nogen der har nogen erfaringer her? Et sted læser jeg at de har 10
"car -
jackings" pr. dag - hvilket har gjort byens få lyskryds ubrugelige, da folk
ikke tør holde stille ved dem. Og at crimerate nu nærmer sig Johannesburg -
eller sagt med andre ord "den absolutte verdens elite". Er det sædvanlig
skræmmekampagne - eller er der noget om det?

Forslag til et uge program med start og slut i Nairobi - med begrundelse?

mvh.
-Simon

Fra : Simon Laub

Dato : 23-03-05 13:26

> Forslag til et uge program med start og slut i Nairobi - med begrundelse?

Fik nogle glimrende forslag på rec.travel.africa - som nu er at læse på min
blog: kenyafriend.blogspot.com

-Simon