Kommentar-funktion?
Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 21-03-05 13:44

Hej!

Jeg skal til at lave et nyhedsscript... Der skal udover alle de basale
funktioner også være mulighed for at besøgende kan poste deres kommentarer
til den enkelte nyhed. Hvordan skal jeg gribe det an?

Min tabel "news" indeholder flg. felter: ID, Overskrift, Dato, Author,
Nyhed.

Hvordan laver jeg det muligt at gemme kommentarer fra de besøgende? Skal jeg
lave en ny tabel, og hvis ja, hvordan skal den så konstrueres og linkes
sammen med "news" ?

På forhånd - mange tak !!!

Med venlig hilsen

Thomas Kristiansen
thomas@fjern-dette.thomas-k.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-03-05 16:37

On 2005-03-21, Thomas Kristiansen <thomas@thomas-k.dk> wrote:
> [...]
> lave en ny tabel, og hvis ja, hvordan skal den så konstrueres og linkes

Hvis det du spørger om er, hvordan du skal strukturere din database, så
får du formentlig bedre svar i databasegruppen. Hvis ikke, så har jeg
misforstået dit spørgsmål.

- Jacob Atzen

Fra : Martin

Dato : 21-03-05 16:46

Thomas Kristiansen wrote:
> [...]
> lave en ny tabel, og hvis ja, hvordan skal den så konstrueres og linkes

Du laver en ny tabel i din database som du kalder news_kommentar fx

Så skal du bare kople id fra news tabellen sammen med news_id i din nye
tabel :)

Fra : Christoffer

Dato : 21-03-05 23:34

> Du laver en ny tabel i din database som du kalder news_kommentar fx
>
> Så skal du bare kople id fra news tabellen sammen med news_id i din nye
> tabel :)

Hvis du har adgang til phpmyadmin, er det nemmere at indsætte en række til i
den allerede eksisterende tabel

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-03-05 23:51

Christoffer wrote:

> Hvis du har adgang til phpmyadmin, er det nemmere at indsætte en række til i
> den allerede eksisterende tabel

Det lyder i mine ører super-usmart. Hvad så når der er flere der gerne
vil kommentere en nyhed? Skal det hele bare kastes ned i samme felt i
databasen? Hvad så når der kommer en forbi og spammer - så skal du
manuelt ind og redigere i stedet for bare at kunne slette kommentaren.
Næh tak.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/