Nogen der kender denne film?
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 26-05-01 02:13

Hejsa.

Jeg leder efter en film jeg engang har set...

Den er formentlig fra 70'erne, og handler om en mand der kører rundt oppe i
Rocky Mountains, og bliver forfulgt af en mystisk tankbil. Siger det nogen
noget?

-mb

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-01 02:29

Hej!

Martin Bundgaard wrote:

> [...]
> Rocky Mountains, og bliver forfulgt af en mystisk tankbil. Siger det nogen

Det er næsten nød til at være denne:

http://us.imdb.com/Title?0067023

Jeg er ihvertfald sikker på at Steven Spielberg har instrueret den du
snakker om!

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

ICQ: 33584449 / 24h

Fra : Rolfen

Dato : 26-05-01 07:53

Filmen heter "The Duel" og er fra 1971. Opprinnelig laget for TV, og har
Dennis Weaver i hovedrollen. Senere gitt ut på video, så den bør være å få
kjøpt en eller annen plass.

Rolf Sunde, Norway

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 26-05-01 10:16

Det er Spielbergs debutfilm. Faktisk udemærket - i hvert fald en rigtig god
ide. Der er en rigtig fed scene fra en rasteplads hvor hovedpersonen går
rundt og kigger på folk for at se hvem der er chaufføren i den mystiske
lastbil.

Kasper

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-05-01 10:51

Kasper Daniel Hansen <kdh@omk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9enskd$7ga$1@sunsite.dk...
> [...]
> ide. Der er en rigtig fed scene fra en rasteplads hvor hovedpersonen går
> rundt og kigger på folk for at se hvem der er chaufføren i den mystiske

Glimrende thriller med fine spændingsmomenter. En god klipper kan gøre
underværker ved selv det laveste budget.

Iøvrigt regnes Duellen altså ikke for Spielbergs debutfilm, fordi det er en
tv-produktion. Fik SVJH premiere på ABC i 1971, vakte stor opmærksomhed og
banede derfor vejen til hans senere filmkarriere. Spielbergs rigtige debut
er Sugarland Express. Duellen fik senere forlænget den lidt over en time
lange spilletid med tre scener med det formål at udsende den i biografen i
Europa (som det iøvrigt skete for mange amerikanske tv-produktioner i
70'erne).

MVH
Jens

Fra : Martin Bundgaard