Kursus
Fra : Ole Nielsen

Dato : 16-03-05 23:08

Hej,

Jeg har været i gang med at læse en meget inspirerende bog om php,
mysql & Apache. Den har givet mig lyst til at komme lidt videre, men
jeg har tidligere erfaret, at lidt undervisning til at starte med, som
oftest er givet godt ud.
Jeg vil derfor spørge om der er nogen, der har kendskab/erfaringer med
et kursus (aftenskole) der kan anbefales?

En detalje der kan have betydning er, at det skal være i
Københavnsområdet...

/Ole

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-03-05 20:34

Hej Ole!
"Ole Nielsen" <ole.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mysql & Apache. Den har givet mig lyst til at komme lidt videre, men
> jeg har tidligere erfaret, at lidt undervisning til at starte med, som

Er den på dansk??
Hvis "ja" - kan du så oplyse mig titel og forfatter, da jeg selv gerne vil
lære det samme...??

> Jeg vil derfor spørge om der er nogen, der har kendskab/erfaringer med
> et kursus (aftenskole) der kan anbefales?

Kan desværre ikke hjælpe dig her...

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Dan Storm

Dato : 17-03-05 21:57

Det er godt at bøger kan give dig lyst til at lære mere, da det er
sjældent folk får lyst til at fortsætte.

Normalt findes der ikke kurser i MySQL, men hvis du resolut vil have
lidt praktisk lære, så prøv eventuelt at lede efter nogle af microsofts
kurser i MSSQL. SQL er et rimeligt globalt sprog, dog har visse servere
visse fravigelser. Jeg ved at i København og områder deromkring findes
nogle ms certificerede steder hvori der bliver undervist i nogle ms
produkter. ( f.eks. http://kurser.idg.dk/Courses/ShowCourse.asp?CSID=107 )

Apache er derimod et problem. Da Apache er beskyttet af GNU må ingen
tjene penge på at undervise i det (Medmindre de betaler..., opfylder
betingelserne..., og så videre).

Hvis du tænkte på undervisning i PHP, så har jeg kun hørt om et sted der
underviser i dette, og det er i Jylland. Nærmere betegnet, Silkeborg.

Jeg håber du finder det du skal bruge.
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-03-05 23:06

Dan Storm wrote:
> Apache er derimod et problem. Da Apache er beskyttet af GNU må ingen
> tjene penge på at undervise i det (Medmindre de betaler..., opfylder
> betingelserne..., og så videre).

Har du evt. et link eller andet der underbygger den forkvaklede påstand?

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Dan Storm

Dato : 18-03-05 22:03

whine... det er vel tilladt at få noget i gal hals, uden nogen med pms
overfalder en? Det skulle man da mene...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-03-05 22:07

On Thu, 17 Mar 2005 21:57:20 +0100, Dan Storm
<shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

>Apache er derimod et problem. Da Apache er beskyttet af GNU må ingen
>tjene penge på at undervise i det (Medmindre de betaler..., opfylder
>betingelserne..., og så videre).

Mon dog?

--
- Peter Brodersen

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-03-05 23:13

Ole Nielsen wrote:
> Jeg vil derfor spørge om der er nogen, der har kendskab/erfaringer med
> et kursus (aftenskole) der kan anbefales?
>
> En detalje der kan have betydning er, at det skal være i
> Københavnsområdet...

Nu skriver du ikke noget om niveauet, men hvis du opfylder nogle krav
omkring uddannelsesniveau (http://www1.itu.dk/sw422.asp) og er villig
til at erlægge 6.250 devaluerede danske kroner for kvalitetsundervisning
(http://www1.itu.dk/sw426.asp), så kan jeg varmt anbefale kurset
"Databasestøttet Webpublicering" der udbydes på IT-Universitetet i
Ørestaden. Du kan læse om kurset her: http://shor.ter.dk/815400505

Hvis du enten ikke har baggrunden for at søge ind, ikke har lyst til at
betale eller ikke har lyst til at vente til september med at gå i gang,
så kan du kigge på kursushjemmesiden http://itu.dk/courses/W2/F2005,
hvor du også kan se hvorfor jeg anbefaler kurset Der er links til
slides der dækker forskellige emner (måske et godt supplement til din
bog?) og opgaver der progressivt fremskridende gør dig i stand til at
udvikle dine egne dynamiske websider med php og mysql.

\\kristian