GPRS-problemer - t65 - notebook
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 02:32

Min GPRS-forbindelse har været ustabil og fungeret med
stærkt varierende hastighed. Min notebook kører XP og jeg
bruger GPRS fra tdc via min bedagede ericsson t65. Ofte
hænder det, at et opkald til f.eks. tdconline's webmail
medfører, at min t65 slukker helt lige i det øjeblik min
indbakke skal vises - dvs. efter logon proceduren er
gennemført ... det er dybt frustrerende. Andre gange 'låser'
systemet og jeg må afbryde forbindelsen og enkelte gange
'kille' programmet på notebooken ... det sker også i
situationer, hvor der er et godt signal.

I en anden nyhedsgruppe er jeg blevet spurgt om mit firmware
til t65 er opdateret ... hvordan gør man det? Og kan det
være problemet? Nogen, der har oplevet det samme?

Som novice inden for dette felt spørger jeg derfor: Er mit
problem et særtilfælde eller er GPRS et 'meget ustabilt og
usikkert foretagende'? Er der andre og bedre måder at
forbinde en 'flydende' notebook til internettet.

Problemet er stærkt 'sæsonbetonet' - nærmere betegnet
primært i sommerferien rundt i Kattegat og Skagerak - dvs.
jeg skal kunne komme på nettet langs danske, vest-svenske og
sydnorske kyster. Datamængderne er begrænsede -
læsning/skrivning af mail og lidt surf på nettet: DMI, SMHI,
lidt nyheder og nyhedsgrupper osv.

Hvad skal jeg bruge for at det fungerer problemløst? - og
ikke for dyrt - hvad det så end er ...

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day