PHP & GD2
Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-05 21:27

Jeg har php 4.3.10 installeret på en windows 2003 og den virker som den
skal. Nu skal jeg bruge GD2 til en coppermine photo gallery installation
og har lidt problemer med at få det til at spille.

Som jeg forstår det skal jeg ind i php.ini og fjerne ";" fra linejn
;extension=php_gd2.dll under windows extensions.

Gør jeg det loader php siderne ikke længere .. browseren står bare og
venter på en side der aldrig bliver leveret.

Hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg ?

--
Regards
J.K.Arning :: 14-03-2005 21:23:01 :: http://arning.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-05 22:05

On Mon, 14 Mar 2005 21:26:38 +0100, J.K.Arning in newsgroup
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php wrote:

> Jeg har php 4.3.10 installeret på en windows 2003 og den virker som den
> skal. Nu skal jeg bruge GD2 til en coppermine photo gallery installation
> og har lidt problemer med at få det til at spille.

Glem det .. det går lige op for mig at når man installerer via installer
på windows .. så får man ikke dll`erne med .. hvorfor der gik så lang
tid før det gik op for mig ved jeg ikke men jeg glemmer det ikke igen

--
Regards
J.K.Arning :: 14-03-2005 22:03:35 :: http://arning.dk

Fra : Brian Emilius

Dato : 15-03-05 12:37

J.K.Arning skrev:
> [...]
> venter på en side der aldrig bliver leveret.
>
> Hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg ?

Jeg mener vist at jeg selv også kopierede dll-filen ud i
php-biblioteket, da det ikke virkede ved bare at afkommentere
extension-linien i php.ini

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : zigma.dk

Dato : 17-03-05 17:09

Brian Emilius wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg mener vist at jeg selv også kopierede dll-filen ud i
> php-biblioteket, da det ikke virkede ved bare at afkommentere
> extension-linien i php.ini

Du skal også lige huske at sætte extension_dir='c:\foo\php\ext' i php.ini

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne