Tegnefilm?
Fra : Hans Christian Vang

Dato : 13-03-05 03:36

Hejsa,

Jeg så en tegnefilm da jeg var lille, som jeg netop er kommet til at tænke
på. Men jeg kan ikke huske hvad den hedder!

Den handler om en pige, tror hun hed Wendy eller noget der minder om. Hun
bor på en gård sammen med hendes far.
De har grise og andre dyr, men grisene fremstår stærkest i mit sind, da
hoved-figuren i filmen er pigen og en af grisene.

Grisen bliver født, og hans mor dør senere.

Der er også noget med at grisen skal slagtes, men det nægter pigen at være
med til fordi hun er blevet glad for den lille gris, som også er blevet
meget kær ved hende.

Det ender med at grisen kommer med på marked, og indgår i en konkurrence -
og jeg mener nok den vinder en medalje som markedets flotteste gris, eller
noget der minder derom.

Grisen bliver gode venner med en edderkop der bor hjemme på gården, og den
følger med grisen til marked hvor den dog lægger æg og dør.

Eddekoppens børn klækker, og grisen hilser glad på allesammen, men de
forlader ham allesammen.

Grisen fik stemme af Daimi.. Men jeg mener at det var en han-gris alligevel.

Er der nogen der ved noget om hvad denne film hedder?? Jeg vil meget gerne
finde den på video.

HC

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 13-03-05 16:48

On Sun, 13 Mar 2005 03:36:07 +0100, "Hans Christian Vang"
<admin@coolcomics.dk> wrote:

>Jeg så en tegnefilm da jeg var lille, som jeg netop er kommet til at tænke
>på. Men jeg kan ikke huske hvad den hedder!

Ordene "magiske spind" indgår. Faktisk tror jeg filmen hedder
"<nogets> magiske spind" på dansk.

Husker den fik mig til at tude som en tøs som knægt, så den har noget
været fra omkring 1980-83..

Håber det kan bringe dig lidt videre.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 13-03-05 16:50

On Sun, 13 Mar 2005 16:47:45 +0100, Ronni Heuckendorff Hansen
<ronni@cowsinspace.dk> wrote:

>Husker den fik mig til at tude som en tøs som knægt, så den har noget
>været fra omkring 1980-83..

Noget, i denne sammenhæng, bør læses som nok.

R.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-03-05 20:28

Ronni Heuckendorff Hansen <ronni@cowsinspace.dk> wrote:

> Ordene "magiske spind" indgår. Faktisk tror jeg filmen hedder
> "<nogets> magiske spind" på dansk.

Åh, en af de gode, gamle tegnefilm, jeg så alt, alt for mange gange som
knægt. Tror endda jeg har den liggende på et gammelt VHS-bånd et eller
andet sted.

Så vidt jeg husker, blev den kaldt "Georg - Den syngende gris" ...
eller også er jeg helt galt på den.

Og hvad søren var det nu, edderkoppen hed? Tine? Trine? ... et eller
andet i den stil, skulle jeg mene.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Based on the sheer number of panty shots in anime, my wife has deduced

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-03-05 20:52

Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> wrote:

> Så vidt jeg husker, blev den kaldt "Georg - Den syngende gris" ...

Jæs søhr!
<http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1097676029513359>

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-03-05 23:51

Anders Thorsen Holm skrev i en meddelelse...

> Og hvad søren var det nu, edderkoppen hed? Tine? Trine? ... et eller
> andet i den stil, skulle jeg mene.

Edderkoppen hed Tina - Tinas Tryllespind

Den eneste edderkop jeg nogensinde har holdt af

Mvh Tina (dog kun med to ben)
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-03-05 17:23

Hans Christian Vang wrote:

> Jeg så en tegnefilm da jeg var lille, som jeg netop er kommet til at tænke
> på. Men jeg kan ikke huske hvad den hedder!
[snip]
> Er der nogen der ved noget om hvad denne film hedder?? Jeg vil meget gerne
> finde den på video.

Ja, den kan jeg godt huske. Den har jeg nu også siddet og snøftet over.

Pyha! Det var ikke let. Jeg var helt blank, men det er da vist den her:
http://www.imdb.com/title/tt0070016/

Den danske titel kender jeg desværre ikke

--
Mvh. Lars

Fra : Plato

Dato : 13-03-05 18:48

> Pyha! Det var ikke let. Jeg var helt blank, men det er da vist den her:
> http://www.imdb.com/title/tt0070016/

Som forøvrigt også kommer i 2006.
http://www.imdb.com/title/tt0413895/

--/Plato

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 14-03-05 00:23

Hold kæft, hvor er det bare dejligt at der var en der kendte titelen. Og
ovenikøbet læverede et link til at købe den!

Tusind tak for hjælpen. Nu skal jeg nok flæbe igen over den nogle gange.

HC

Fra : Malene Hald

Dato : 14-03-05 09:22

Det er nemlig den. Den er bygget på en børne bog af E H? White, som hedder
"Charlotte's Web"

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-03-05 00:25

Hed den ikke "Grisen Wilbur" da den blev sendt på dansk tv? Plottet er, så
vidt jeg husker, at den moderløse slagtegris bliver venner med en edderkop,
der skriver ord i sit spind, som grisen så får æren for. - Og den
tilsyneladende "stavende" gris bliver derfor skånet. Hele min barndom
undrede jeg mig over, at folkene på gården blev imponerede over staveriet -
men umiddelbart godtog, at deres gris kunne frembringe edderkoppespind...

Men alt i alt, var det vel en forløber for "Babe, den kække gris"-konceptet.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 18-03-05 19:46

Har netop set filmen igen, efter at ha bestilt den på dvd.

den hed Den Syngende Gris på dansk tv.

Georg er ikke moderløs, men han er for lille da han bliver født. Bonden
mener han er nødt til at slagte ham, men hans datter trygler om at få lov
til at beholde ham, så det får hun lov til indtil han bliver stor - da
bliver han solgt til en anden gård. Her fortæller de andre dyr ham hvad der
er i vente, og det ønsker han ikke. Han bliver venner med Tina, som er en
edderkop, og hun lover at finde på en måde at redde hans liv på. Hun får den
idé at skrive ordene "Sikken Gris" i hendes spind.

Bonden mener det er et mirakel fra gud side - et tegn om at de har en helt
speciel gris. (Konen siger "Snarere en speciel edderkop!" men bliver
ignoreret). Man føler nok at filmen er amerikansk =)

Åh ja.. dejlig film.

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-05 21:26

"Hans Christian Vang" <admin@coolcomics.dk> writes:

> [...]
> edderkop, og hun lover at finde på en måde at redde hans liv på. Hun får den
> idé at skrive ordene "Sikken Gris" i hendes spind.

Jeg har vist set den. Det eneste jeg husker er en scene, hvor grisen
danser omkring, at rotten foreslår at skrive "popcorn", hvilket de
andre nedstemmer, da det bare får bonden til at tænke på mad, og så
noget med en pokkers trist slutning, som jeg husker mere om, men som
jeg ikke vil udbrede mig om her, nys belært om, at man ikke må spoile.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-03-05 17:01

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> [...]
> grisen danser omkring, at rotten foreslår at skrive "popcorn",
> hvilket de andre nedstemmer, da det bare får bonden til at tænke

Er det ikke snarere gedekiddet, der foreslår teksten "Gris surprise"?
Hvorpå Tina så svarer - "Hmm... nej, det lyder som en slags dessert".

Men der er vist rigtig nok en scene med rotten Theodor, der fryder sig
over de enorme mængder madrester på det lokale dyrskue - heriblandt
popcorn.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-05 17:17

Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> writes:

> Men der er vist rigtig nok en scene med rotten Theodor, der fryder sig
> over de enorme mængder madrester på det lokale dyrskue - heriblandt
> popcorn.

well, det er 25 år siden jeg så den - så jeg huskede nok forkert.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-03-05 18:48

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> well, det er 25 år siden jeg så den - så jeg huskede nok forkert.

Alt forladt - det er også henved 15-16 år siden, jeg sidst så den

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 21-03-05 01:12

på engelsk siger Theodor Crunchy, og det samme forefindes i bogen.

men den danske kan jeg som sagt ikke finde.. skide ærgerligt..

HC