Fortrydelsesret på auktionsbud?
Fra : Morten

Dato : 12-03-05 09:38

Hej

Jeg har budt på en varer på QXL og først bagefter opdaget at der et sted i
teksten stod at det først var over 1 måned efter at auktionen slutter at
man
får varen. Dette gør at jeg ikke kan bruge det alligevel - mit spørgsmål
er
nu:

Kan jeg bruge min 14 dages returret til at droppe mit bud igen (QXL siger
at
det er bindende)?

og hvis nej - kan jeg så købe produktet og lade sælger tage det retur igen
(når det er privat) ?

Han siger nemlig selv at jeg skal betale gebyret til QXL hvis jeg springer
fra...

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : HKJ

Dato : 12-03-05 09:53

Morten wrote:
> Kan jeg bruge min 14 dages returret til at droppe mit bud igen (QXL siger
> at
> det er bindende)?

De 14 dages fortrydelsesret afhænger af hvem du handler med, ikke om det
er en auktion:

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/3/fortrydelsesret-ved-koeb-paa-internetauktioner/

Fra : Morten

Dato : 12-03-05 11:39

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/3/fortryd
elsesret-ved-koeb-paa-internetauktioner/

ok - da QXL tager betaling for deres service betyder det at jeg har 14 dages
fortrydelsesret.

Men er det så budet hos QXL jeg må fortryde, eller er det selve handlen når
auktionen er afsluttet - og kan sælger så stadig pålægge mig at betale de
udgifter han har haft til auktionen når jeg bruger fortrydelsesretten?

Fra : Jens.b.

Dato : 12-03-05 12:05

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> handlen når auktionen er afsluttet - og kan sælger så stadig pålægge
> mig at betale de udgifter han har haft til auktionen når jeg bruger

har du et link til den auktion det handler om.

Fra : Morten

Dato : 12-03-05 16:17

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16728254

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-03-05 16:42

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev

> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16728254

Samme sæt kan købes hos boghandleren til 599,- og et mindre sæt samme sted
og hos HN til 299,-

Det er ikke meget, man sparer på qxl, når porto osv lægges til...

Claus

Fra : Morten

Dato : 12-03-05 17:31

> Samme sæt kan købes hos boghandleren til 599,- og et mindre sæt samme sted
> og hos HN til 299,-
>
> Det er ikke meget, man sparer på qxl, når porto osv lægges til...

Det er ikke helt det samme, men ja jeg har også fundet steder der kan måle
sig med QXL nu, og det er derfor jeg gerne vil anullere igen..

Fra : Jens.b.

Dato : 12-03-05 20:05

> "Jens.b." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16728254

hvis du sletter din profil kan de vel ikke trække noget fra dig.

så vidt jeg husker skal han ikke betale noget gebyr hvis handlen ikke bliver
til noget aligevel, han skal bare skrive det til QXL så sender de det gebyr
retur til ham.