Hjælp til tydning 4
Fra : Jan Andersen

Dato : 12-03-05 08:30

Hjælp søges til tydning.

Billede er lagt på dk.binaer.historie og hedder: tydning 4

(Copulerede 1824)

Nr. 8 Brudgommen: Mads Jensen 24 aar ungkarl ?

Bruden: Karen Marie Haagensdatter enke efter ? Jørgen Clausen ?

Anmærkninger : ?

På forhånd tak
Jan Andersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 12-03-05 09:19

Hej

"Mads Jensen 24 aar ungkarl. Har lært snedker-haandværk. Har opholdt sig
hiemme hos sine forældre i Olsker sogn"
"Karen Marie Haagensdat. Enke efter afg. Jørgen Clausen 23re aar. Hiemme hos
moderen Haagen Weusles [?] enke paa Ruths præstegaard"
"Brudefolkene have forevist koppeattest."

mvh
Mogens Jensen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-03-05 09:39

Jan Andersen wrote:

> Nr. 8 Brudgommen: Mads Jensen 24 aar ungkarl - "har lært snedkerhaandværk, har opholdt sig hjemme hos sine forældre i Olsker sogn"
>
> Bruden: Karen Marie Haagensdatter enke efter

"Afgangne" (Må i dette tilfælde betyde død) Jørgen Clausen 23 år hjemme
hos moderen Haagen we. . .'s ?? enke
paa Rutsker præstegaard"

> Anmærkninger : ?

Brudefolkene har forevist kopper

> På forhånd tak
> Jan Andersen

Ded var så lidt, men det sidste navn er godt nok svært at tyde!
Hilsen Flemming

Fra : Jan Andersen

Dato : 12-03-05 09:49

Tusind tak for hjælpen til både Mogens og Flemming.
Det skal nok passe at afg. (afgangne=død) da Karen Marie (Kirstine) og
Jørgen bliver gift i 1821, Hun føder en datter i 1822 efter Jørgens død,
her
står også afg. Jørgen dør som bekendt i 1822, hvorved hun i 1824 bliver
gift
med Mads Jensen, så puslespillet er ved at gå op.

Fortsat en god weekend.

Mvh
Jan Andersen