Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop åbnings problem
Fra : Schiller

Dato : 25-05-01 20:44

Jeg har et problem med at åbne jpg billeder med Photoshop.
Jeg har en bestemt billedserie som giver denne fejlbesked:
Could not open (billednavn).jpg because a SOFn , SQT , or DHT JPEG marker is
missing before a JPEG SOS marker.
Hvad dælen betyder det volapyk ?

Jeg prøvede derpå at åbne dem med IE5 og det lykkedes.
Jeg gemte dem så i et andet bibliotek og prøvede så med Photoshop igen ,
men nej der kom stadig den fejlbesked.
Jeg indstalerede derpå min gamle Corel Photopaint og prøvede med den , og
sandelig om det ikke lykkedes at åbne for dem.
Jeg gemte dem så i et 3de bibliotek for så at prøve at åbne dem med
Photoshop
igen , men dælme nej , den kom med nøjagtig den samme fejl igen og ville
ikke åbne for dem.

Er Photoshop et elendigt program når det kommer til jpg billeder ?

Schiller

Fra : Finn Christensen

Dato : 27-05-01 04:00

Uden at jeg er bombesikker kan jeg forestille mig, at det kan
skyldes at jpeg-filerne har fået tilsat noget ekstra
kompression/kompressionstype UDEN for photoshop.

Jeg har f.eks. af og til brugt U-Leads jpg-smartsaver, som kan
presse filerne yderligre i størrelse.

Visse ældre versioner af photoshop understøtter ikke disse
ekstra krumspring.

Og NEJ photoshop er LANGT FRA et elendigt program til at arbejde
med jpeg billeder i. Det er derimod fremragende!

Hvilken version af photoshop har du ?

Finn

Fra : Schiller

Dato : 27-05-01 13:03

"Finn Christensen" <info@webhusetNOSPAMZ.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og NEJ photoshop er LANGT FRA et elendigt program til at arbejde
> med jpeg billeder i. Det er derimod fremragende!

Jeg har Photoshop 6.0
Jeg forstå bare ikke hvorfor den ikke lige gidder at åbne den photo serie.
Det er den eneste jeg har problemer med.

Schiller