uniform server og exponent CMS giver probl~
Fra : Peter T.

Dato : 11-03-05 01:42

Jeg har netop installeret nyeste Uniform Server
<http://sourceforge.net/projects/miniserver/> og har lagt nyeste Exponent
CMS <http://sourceforge.net/projects/exponent/> ind. I wizard'en til
Exponent går alt godt. Jeg indtaster "test", som den predefinerede
database og root/root i username/password. Jeg trykker submit og får
følgende;

Connecting to database: Succeeded
Checking CREATE TABLE privilege: Succeeded
Checking INSERT privilege: Succeeded
Checking SELECT privilege: Succeeded
Checking UPDATE privilege: Succeeded
Checking DELETE privilege: Succeeded
Checking ALTER TABLE privilege: Succeeded
Checking DROP TABLE privilege: Succeeded
Installing Tables: Succeeded
Saving Configuration

Alt ser jo fint ud, men der sker desværre ikke mere, som der normalt
ville gøre, når jeg har testet Exponent på mit webhotel.

Nu er jeg helt ny i PHP og mySQL og skal kun bruge Uniform Server til
færdigstrikkede PHP-scripts såsom Exponent CMS. Der må være et eller
andet galt, siden Exponent ikke hopper videre til næste trin i wizard'en.
Ifølge PHPMyAdmin bliver der oprettet en masse tables af exponent.
Derudover er jeg noget fortabt.

Har I nogle forslag til hvad der er galt og hvad jeg kan gøre?

--
2 stk 19" monitor i moderigtig gul-beige farve sælges. De har en
liflig duft med et eksotisk skær af tobaksplantager på Cuba.

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 11-03-05 03:39

"Peter T." skrev:
> [...]
> [snip] Derudover er jeg noget fortabt.
>
> Har I nogle forslag til hvad der er galt og hvad jeg kan gøre?

Fra exponents hjemmeside:
It runs on PHP 4, after 4.0.6. Exponent requires both a PHP-capable web
server (like Apache or IIS) and a relational database system (like MySQL).
Nonstandard PHP modules or web server extensions are not required to run the
software.

Kunne det være fordi nyeste UniServer kører PHP5.0.0?

Eller måske er det noget med versionen - jeg tog 0.96-rc2 (Origin), ikke den
stabile Nebula da jeg har læst etellerandet sted at Nebulas 'Sanity Check'
glemmer at tjekke for et nødvendigt modul eller 2 (noget med GD2 tror jeg
det var).

Jeg kan fortælle at det kører perfekt her på min egen 'nedgraderede' php
4.3.8 UniServer 3.2.
Der er link til den og lidt info om den her:
http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?p=20927#20927
- hvis du da har lyst til at skifte/prøve noget andet.

MvH
AlleyKat

Fra : Peter T.

Dato : 11-03-05 10:47

AlleyKat (FSS) leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> ikke den stabile Nebula da jeg har læst etellerandet sted at Nebulas
> 'Sanity Check' glemmer at tjekke for et nødvendigt modul eller 2

Det er faktisk pinligt, da det er min egen fejl. Jeg havde helt glemt, at
jeg havde rettet i overrides.php i exponent for tre dage siden. Nu har jeg
slettet exponent-filerne og har brugt originalfilerne fra zip-arkivet. Så
nu spiller det perfekt med den nyeste Uniform Server.

> [...]
> http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?p=20927#20927
> - hvis du da har lyst til at skifte/prøve noget andet.

Super. Tak for linket. :) For det webhotel, som mit færdige projekt skal
ligge på, har ikke opgraderet til PHP5. Så det er rarest for mig, at
arbejde i et PHP4-miljø herhjemme og ikke i nyeste PHP5.