$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; - MYSTISKE PROBLE~
Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-03-05 10:46

Hej folkens.

Jeg må sige jeg oplever noget MEGET mystisk for tiden.

Dette her stykke kode, skulle meget gerne vise brugerens IP;
$_SERVER["REMOTE_ADDR"];

Men af en eller anden grund lige meget hvad jeg gør, viser den
server's ip? På andre sites på serveren virker koden fint nok.
Det gælder kun på www.webweaver.dk i min MySQL tæller.

Jeg har prøvet at spørge rundt omkring overalt, og det ser ikke
ud som om nogle kender svaret Så nu gør jeg et sidste
desperat forsøg her.

Nogen der kan hjælpe? Tak tak tak tak

Mvh. Lasse Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-03-05 11:24

Ok nu har jeg fundet ud af det kun er i filer som er includede
den laver fejlen. Min tæller/statistik bliver jo included så jeg
kun skal rette 1 sted, men det lader til at det er det som giver
fejl. Har testet i et dokument hvor der ikke bliver included, og
der er ingen problemer. Hvad så nu? Hvordan kan det så være?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-03-05 13:07

Problemer er nu løst. Jeg fandt ud af det er fordi jeg includer
tælleren, og måden jeg includede den på var forkert.

Jeg skrev:

<?php
require("http://www.webweaver.dk/include/statistik/statistik.php"
);
?>

Og for at det virkede skulle det være:

<?php
require("include/statistik/statistik.php");
?>

Fra : Geert Lund

Dato : 10-03-05 14:30

Lasse Jensen wrote:

> <?php
> require("http://www.webweaver.dk/include/statistik/statistik.php"
> );
> ?>

Bare lige for the record - hvis du nu en anden gang du stiller spørgsmål
- lige inkludere noget relavant kode - så ville det have været temlig
nemt for nogen at forklare dig ovenstående problem.

Hvis du sender en url til include/require vil PHP connecte til siden via
webserveren som var den en browser der hentede siden.

Dermed vil Remote IP-adressen - ganske korrekt - selvfølgelig blive sat
til IP-adressen på den server du kører din include/require linie fra.

http://dk2.php.net/require

Geert Lund

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-03-05 14:46

Geert Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Dermed vil Remote IP-adressen - ganske korrekt - selvfølgelig blive sat
> til IP-adressen på den server du kører din include/require linie fra.

Ja men til at starte med havde jeg ingen anelse som dette ville gøre en
forskel...

Fra : Geert Lund

Dato : 10-03-05 15:03

Lasse Jensen wrote:

> Ja men til at starte med havde jeg ingen anelse som dette ville gøre en
> forskel...

Nej, det er vel også netop min pointe - hvis du vidste hvad forskellen
var fra starten - havde du jo slet ikke behøvet stille spørgsmålet i
første omgang - og det hjælper altså gevaldigt på mulighederne for at
løse dit problem eller fejlfinde på det hvis du også inkluderer noget
konkret kode hvor det ikke virker som forventet

Men fint du selv fandt ud af at løse det

Geert Lund

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-03-05 17:38

On Thu, 10 Mar 2005 15:02:46 +0100, Geert Lund wrote:

> [...]
> løse dit problem eller fejlfinde på det hvis du også inkluderer noget
> konkret kode hvor det ikke virker som forventet

Spørgsmålet er så, om ikke Lasse ville have inkluderet kode fra den
fil, hvori $_SERVER['REMOTE_ADDR'] står, frem for den fil som inkluderer
førstnævnte fil :)

Jeg er enig i, at det er lettere at svare, når den problematiske kode
indgår i spørgsmålet - jeg tror bare ikke, at vedhæftet kode ville have
hjulpet i dette tilfælde :)

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Geert Lund

Dato : 10-03-05 18:45

Thomas Lindgaard wrote:

> Jeg er enig i, at det er lettere at svare, når den problematiske kode
> indgår i spørgsmålet - jeg tror bare ikke, at vedhæftet kode ville have
> hjulpet i dette tilfælde :)

Selvfølgelig ville en snip af en fil hvor den require sætning indgik
have hjulpet...

Men pointen fra min side er sådan set bare at det er nemmere at hjælpe
folk og komme videre med spørgsmål til opklaring hvis der rent faktisk
er noget at se på i den forbindelse de bruger en given kode-del på

Men nok om det - det vigtigste er jo at problemet blev løst :)

Geert Lund

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-03-05 23:59

Geert Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Men nok om det - det vigtigste er jo at problemet blev løst :) ´

Hehe, helt korrekt