Online e-mail reminder
Fra : Martin Ploug

Dato : 09-03-05 22:11

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at tilrette / lave
min egen online e-mail reminder -
altså en funktion, hvor jeg kan indtaste
en begivenhed med overskrift, beskrivelse,
dato for udsendelse af påmindelse osv.
Herefter skal jeg så modtage en reminder pr.
e-mail på den dato, som jeg har angivet.
Jeg ved, at man kan tilmelde sig forskellige
tjenester som

www.ereminder.dk (virker ikke)
www.ehusk.dk (virker ikke)
www.interflora.dk
www.groupcar..
www.yahoo.com
www.tdconline.dk

osv..men jeg kunne godt tænke mig at lave min
helt egen reminder.

Jeg har afprøvet dette script:
http://www.devarticles.com/c/a/MySQL/Setup-Your-Personal-Reminder-System-U
sing-PHP

Men synes ikke rigtigt det fungerer. Det er sjældent,
at jeg får de reminders, jeg opretter.

Mit Webhotel hos www.computopic.dk skulle være sat op til at køre cronjobs.

Er her nogen der kan se, om der skulle være nogle ting i scriptet,
som skal rettes i scriptet eller i databasen, eller er det cronjob kørslen
der måske ikke er sat rigtigt op?

Eller er her nogen, som kan henvise til et helt andet script,
som fungerer fint?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 11-03-05 01:33

Martin Ploug wrote:
> [...]
> Herefter skal jeg så modtage en reminder pr.
> e-mail på den dato, som jeg har angivet.
> Jeg ved, at man kan tilmelde sig forskellige

[klip]
> osv..men jeg kunne godt tænke mig at lave min
> helt egen reminder.
[klip]

Jeg vil ikke mene, at det er det store problem at lave sådan en service
selv.
Forslag til design af sådan en service:
Påmindelserne gemmes i en database. Hver påmindelse har et timestamp for
afsendelse.
Lav så et script som henter alle påmindelser som har et timestamp for
afsendelse som er før "nu" (kørselstiden for scriptet). Herefter skal
scriptet slette påmindelsen eller markere den som afsendt. Scriptet
bliver så kørt af crond med jævne mellemrum.

Så enkelt vil jeg mene, at det kan gøres.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der