Dato og tid
Fra : Bent

Dato : 09-03-05 20:03

Hejsa håber at nogen kan hjelpe mig er kørt fast i et lille håber
at nogne kan hjelpe med det

jeg vil ha tid og dato vist i en value i em input felt så tid dat
vises automatisk men problemet er at det input felt allerade er
inde i en
<?php ?> den code vor jeg prøver at få dato tid ind i ser sårn
her ud.

<?php if ($_SESSION['level'] >= 70) {echo '<form>
<input class="tgw_input tgw_f1" name="dato" value="" type="text"
size="30" />
<input class="ins_tgw_ok" type="submit" value="OK" />
</form>';} ?>

På forhond Tak :)
Mvh
Bent

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 09-03-05 20:06

Bent wrote:
> [...]
> inde i en
> <?php ?> den code vor jeg prøver at få dato tid ind i ser sårn

No offend, men prøv lige at få en til at hjælpe dig med at stave. Jeg
kan faktisk slet ikke tyde, hvad dit spørgsmål går ud på.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Leonard

Dato : 09-03-05 20:14

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>No offend, men prøv lige at få en til at hjælpe dig med at stave. Jeg
>kan faktisk slet ikke tyde, hvad dit spørgsmål går ud på.

Du er da godt nok en nar!

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Bent

Dato : 09-03-05 20:17

Thomas Damgaard Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> "Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der
> dør i Danmark af partikler." -- Steffen Loft, professor, Københavns

No offend taken :)
burte nok ha gjort opmerksom på at jeg er ordblind :P
men prøver igen på en mer simpel måde, vor den får jeg det her til at
virke så jeg får datoen vist

<?php if ($_SESSION['level'] >= 70) {echo '<input class="tgw_input
tgw_f1" name="dato" value="<?php echo date("l dS of F Y h:i:s A"); ?>"
type="text" size="30" />';} ?>

det jeg gerne vil fram til er at få den php code der er inde i echo til
at virke.

håber det er lidt mer forstålig nu :)

Fra : Leonard

Dato : 09-03-05 20:26

Bent <warlock@tdcadsl.dk> wrote:

>value="<?php echo date("l dS of F Y h:i:s A"); ?>"

Da du allerede er inde i <?php, så skal du ikke begynde på det igen,
og du er også inde i en echo, så den skal du heller ikke bruge.
Da din første echo bruger ' enkelt-pling skal du lige ud af strengen
med et enkelt pling ' og sætte det sammen med det efterfølgende med et
punktum . og så skrive din date() funktion, og så skal du sætte det
sammen med det næste igen med et punktum . og ind i strengen igen med
et pling '

value="'.date("l dS of F Y h:i:s A").'"

anførselstegnene skal også være der, da de bruges i det html der
kommer ud af det.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 09-03-05 20:24

Bent wrote:

> No offend taken :)

Godt :)

> [...]
> type="text" size="30" />';} ?>
>
> det jeg gerne vil fram til er at få den php code der er inde i echo til

Hvis jeg har forstået problemet korrekt, vil du gerne have php til at
skrive en streng som indeholder output fra date-funktionen.
Det kan du f.eks. gøre på følgende måde:
<?php
if ($_SESSION['level'] >= 70) {
   echo '<input class="tgw_input_tgw_f1" name="dato" value="'.
   date("l dS of F Y h:i:s A").'type="text" size="30" />';
   }
?>

> håber det er lidt mer forstålig nu :)

Det hjalp lidt.

Fra : Geert Lund

Dato : 10-03-05 01:26

> [...]

> echo '<input class="tgw_input_tgw_f1" name="dato" value="'.
> date("l dS of F Y h:i:s A").'type="text" size="30" />';

Ville så ikke virke - husk at validere og afslutte alle indskudte led!!

[...]

Så ville det virke! Altså - husk lige et "<mellemrum>

;p

Geert Lund

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-03-05 23:47

Bent wrote:
> No offend taken :)
> burte nok ha gjort opmerksom på at jeg er ordblind :P

Urelateret til dit spørgsmål, men jeg har aldrig mødt en ordblind
programmør: Er du også "kodeblind", eller kan du godt kode uden
problemer, men "bare" ikke stave?

Håber ikke du misforstår mit spørgsmål - jeg er oprigtigt nysgerrig

vh Kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-03-05 20:53

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> No offend, men prøv lige at få en til at hjælpe dig med at stave. Jeg
> kan faktisk slet ikke tyde, hvad dit spørgsmål går ud på.

Hedder det ikke "no offence" nu vi er ved det ?

Mikkel

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-03-05 22:33

Mikkel Gottlieb wrote:

> Hedder det ikke "no offence" nu vi er ved det ?

Jo, det gør det

Fra : Leonard

Dato : 09-03-05 20:14

> [...]

>size="30" />
><input class="ins_tgw_ok" type="submit" value="OK" />

Indholdet i feltet kan du sætte i value="", så alt efter hvordan din
dato og tid skal se ud kan du indsætte
value="'.date('H:i:s d-m-Y').'" istedetfor value=""

Kig på http://dk.php.net/manual/en/function.date.php for at finde ud
af hvordan det virker og hvordan du ændrer outputtet.

Fra : Bent

Dato : 09-03-05 20:23

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Kig på http://dk.php.net/manual/en/function.date.php for at finde ud
> af hvordan det virker og hvordan du ændrer outputtet.

Takker for hjelpen Leonard det siste va lige vad jeg ledte efter :)