Andet multimedie
bentjuul 3670
Pictogrammer/skilte hvor
Fra : Spørge Jørgen

Dato : 08-03-05 19:34

Er der nogen steder hvor man kan hente elementer til skilte, jeg tænker på
standard forbud, advarsel og sikkerheds skilte ligesom dem jeg har fundet
her
http://www.lr.dk/bygningerogmaskiner/informationsserier/lbmarbejdsmiljo/b9_pictogrammer_skilte.htm
Altså i et format og i en kvalitet som man kan lave om på og printe.

Har også fundet neden stående i for ringe kvalitet, og nu har jeg søgt så
mange gange at jeg vil spørge, hvor får i jeres fra ? der må da findes et
offentligt arkiv.
http://www.maritimeprogress.com/index2.php
http://www.jo-serigrafi.dk/
http://www.piktogrammer.dk/index.php?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-03-05 05:12

In article <422df00d$0$29274$14726298@news.sunsite.dk>, Spørge Jørgen
<xxxFUP-DET-HELE@Danmark.dk> wrote:

> [...]
> togrammer_skilte.htm
> Altså i et format og i en kvalitet som man kan lave om på og printe.

Ovennævnte er da helt ok - når du downloader får du en PDF fil - som du
kan redigere i f. eks. Illustrator - og dermed scalerbar vectorgrafik.

> Har også fundet neden stående i for ringe kvalitet, og nu har jeg søgt så
> mange gange at jeg vil spørge, hvor får i jeres fra ? der må da findes et
> offentligt arkiv.

Det gør der ikke - iflg. loven må skilte kun opsættes af amt og kommune
i samarbejde med politiet.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : hcma

Dato : 09-03-05 13:51

"Spørge Jørgen" <xxxFUP-DET-HELE@Danmark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange gange at jeg vil spørge, hvor får i jeres fra ? der må da findes et

http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59
http://www.vejskilte.dk/frame.htm
vh
HC

Fra : Spørge Jørgen

Dato : 10-03-05 09:36

"hcma" <hcma@hcma.dk> wrote in message

> http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59
> http://www.vejskilte.dk/frame.htm
> vh
> HC
Jeg skulle nok have været mere specifik det er nemlig ikke vejskilte som jeg
behøver, men det vi nok nærmere kan kalde dør skilte,
Aktuel er det et pissoir symbol, altså en tændstiksmand med tap og stråle
til at sætte på en toilet dør, jeg har set det et sted men kan ikke finde
det nu.
Nå man kigger på de forskellige skilte firmaers hjemme sider er skiltene
meget ens det må jo så være fordi der ikke er copyright på disse ting men
der må jo være en kilde til noget vektor grafik som nogen må kende.
www.lr.dk er fint men langt fra komplet

Mvh. en fyr som arbejder på en fabrik i egypten hvor alle pisser i
hjørnerne.