PHP vil ikke loade extensions?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 08-03-05 11:39

Har installeret PHP 5.0.3 til brug sammen med IIS 5.1. Imidlertid vil PHP
ikke loade de extensions, jeg specificerer i php.ini. F. eks. skal jeg have
skabt forbindelse til MySQL via php_mysql.dll, men ved load af en side, der
viser phpinfo, kommer følgende fejl:

PHP startup: Unable to load dynamic library f:\www\ext\php_mysql.dll - The
specified module could not be found

Men php_mysql.dll FINDES altså i den pågældende mappe og det har da også
tidligere fungeret...

Har prøvet at flytte den pågældende extension og henvisning op i roden af
F:\ men uden held. Har prøvet at geninstallere PHP, men uden held. Har
prøvet at gen-downloade alle extensions og lægge ind i den pågældende mappe,
men uden held...

Hvad søren gør jeg forkert?

/Anders

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 08-03-05 11:49

Prøvede i desperation at lægge en fil ved navn libmysql.dll ind i
c:\windows, hvor også php.ini ligger. Så virker det...

/Anders