Konditor i Odense??
Fra : Michael Lund

Dato : 07-03-05 23:46

I binaergruppen ligger et billede som angiveligt skulle vise et konditori i
Odense fra 1915, men kan nogle komme med en nærmere beliggenhed (adresse,
etc.)

Michael Lund

Fra : børge askholm

Dato : 08-03-05 08:51

Michael Lund skrev:
> [...]
> etc.)
>
> Michael Lund
>
>Da konditoriet er navngivet "Løndahl" skulle det være muligt at finde
adressen i fx Kraks vejviser ca 1915. Prøv det!

Børge

Fra : Helge

Dato : 08-03-05 15:21

Der er en gade i Odense der hedder Falen.
På vinduet i cykelforretningen står der Westfalen- Cykler.
Jeg kan ikke huske om der en gade der hedder Westfalen.

mvh
Helge Pedersen

Fra : børge askholm

Dato : 08-03-05 19:03

Helge skrev:
> [...]
> På vinduet i cykelforretningen står der Westfalen- Cykler.
> Jeg kan ikke huske om der en gade der hedder Westfalen.

Der er ingen gade i Odense der hedder Westfalen, men Falen ligger i den
vestlige ende af byen. Navnet betyder så hudt jeg visker noget med
Fælled-, men jeg lader mig gerne retlede; det er nemlig mange år siden
jeg boede på de kanter.

Børge

Fra : Michael Schneiders

Dato : 08-03-05 16:48

Hej
Her er et bud. Jeg søgte på beengaard som butikken ved siden af hedder der
fik jeg babysams hjemmeside.
Her er hvad de skriver:

Firma Profil
BabySam Odense er et familieejet selskab i Odense, Danmark, der med den
nuværende ejer gennem de sidste 37 år har serviceret baby´er og deres
forældre.
I tiden forud for dette var vi kendt som Barnevognscentralen,
Beengaard-Knudsens eftf., et navn der viser tilbage på en lang historie,
hvor også barnevognsproduktion var et arbejdsområde. Butikken lå i de
tidlige år i Søndergade i Odense og bar navnet indtil den nuværende ejer
overtog butikken. Derefter var den kendt som Wiingreen's Babyudstyr indtil
1992, hvor BabySam navnet blev overtaget 100%.

--
Med Venlig Hilsen

Michael Schneiders

Fra : Michael Lund

Dato : 08-03-05 18:19

"Michael Schneiders" <msc@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overtog butikken. Derefter var den kendt som Wiingreen's Babyudstyr indtil
> 1992, hvor BabySam navnet blev overtaget 100%.

Du og jer andre skal have mange tak for budene.

Jeg syntes dit bud er meget interessant, men jeg har i mellemtiden været i
kontakt med Odense Arkiv og de fortalte at Krak i 1905 havde conditoriet
placeret på Vestergade 82. Det kan vel ikke være helt utænkeligt at det 10
år senere er flyttet til Søndergade. Jeg har desværre ikke umiddelbart
adgang til Krak i de årgange og da jeg befinder mig i Vestjylland opretter
jeg lige en ny forespørgsel.

Endnu en gang tak til alle.

Michael Lund

Fra : Bulderbrag

Dato : 08-03-05 20:06

Michael Lund <miclu@mail.dk> wrote:
> [...]

> desværre ikke umiddelbart adgang til Krak i de årgange og da jeg
> befinder mig i Vestjylland opretter jeg lige en ny forespørgsel.

På billedet ser man jo tydeligt der står 82 over døren mellem de to
forretninger!
--
Hilsen fra
Braget

Fra : K. H. Hansen

Dato : 08-03-05 05:40

Hvad med at kontakte bagerlauget eller om det hedder foreningen for
bagermestre på fyn eller måske enda odense

Fra : Joan Jensen

Dato : 09-03-05 20:13

On Mon, 7 Mar 2005 23:45:32 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Odense fra 1915, men kan nogle komme med en nærmere beliggenhed (adresse,

Hej Michael!

Prøv at sende billedet til min private adresse. Min farmor husker
mangt og meget fra Odense, hun bor der stadig.

Mvh Joan

Fra : Michael Lund

Dato : 09-03-05 21:50

Hej Joan

Billedet kan ses her:

http://megapixel.dk/vis/billede/290141/3//Vestergade_1915.jpg

Jeg skal dog lige fortælle, at jeg nu ved at huset ligger på Vestergade 82
og at Inspiration har forretning dér, men hvis din farmor kan fortælle
yderligere, så fortæl fortæl

Al denne research skyldes en forespørgsel til mig fra dansk-amerikaner, hvis
tip-oldefar var konditor Løndahl som drev forretning i bygningen

Hilsen
Michael