|
| skadet ved forsendelse Fra : Brian Tingholm [7900~ |
Dato : 07-03-05 20:58 |
|
Jeg har købt to zalman blæsere af getmore.dk
kølerne er begge med nogle enorme gitre i meget tyndt kobber og må vel anses
for meget skrøbelige
da getmore skulle sende dem, har de tilsyneladende valgt blot at lægge dem i
en papkasse blot med et enkelt stykke "fyld-pap", de var derudover i
original embalage som består af et tyndt lag hårdt gennemsigtigt plastic...
Da jeg modtog pakken, var der hul i den ene ende, og jeg pakkede den derfor
ud på posthuset foran en postarbejder og konstaterede at den ene køler (til
gpu) havde 4-5 bøjjede ribber.
Hvem hænger på dette ansvar? situationen nu, er at pakken er sendt til
post-danmark "klage-center-sted" som skal vurdere om den var ansvarligt
embaleret, hvilket vel afgør om det er postdk eller getmore der haar lavet
en fejl...
Jeg synes ikke at varen var godt nok embaleret, taget i betragtning at det
er ret skrøbelige varer. Men efter som der var hul i pakken, må posten altså
have været ret hård ved den...
--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com
| |
Jonathan Stein (07-03-2005)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 07-03-05 23:10 |
|
Brian Tingholm [7900] wrote:
> Hvem hænger på dette ansvar? situationen nu, er at pakken er sendt til
> post-danmark "klage-center-sted" som skal vurdere om den var ansvarligt
> embaleret, hvilket vel afgør om det er postdk eller getmore der haar lavet
> en fejl...
Et rent gæt er, at Post Danmark har været lidt for hård ved pakken - en
køler burde ikke i sig selv kunne slå hul på papkassen...
Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
en sag mellem sælger og Post Danmark.
Det var fornuftigt, at du gjorde Post Danmark opmærksom på problemet
straks du opdagede den beskadigede pakke!
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
per christoffersen (07-03-2005)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 07-03-05 23:37 |
|
"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:422ccf7d$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
> Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
> en sag mellem sælger og Post Danmark.
Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken aftale om
overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
Ved forbrugerkøb er udgangspunktet, at det er sælger der har risikoen under
forsendelse, men det kan aftales anderledes.
I handelskøb er det så vidt jeg husker lige omvendt.
/Per
| |
Jonathan Stein (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 08-03-05 15:56 |
|
per christoffersen wrote:
>>Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
>>en sag mellem sælger og Post Danmark.
>
> Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken aftale om
> overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
Indrømmet - jeg tog for givet, at det var et forbrugerkøb.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
Per Christoffersen (09-03-2005)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 09-03-05 09:25 |
|
"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:422dbb49$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> per christoffersen wrote:
>
>>>Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
>>>en sag mellem sælger og Post Danmark.
>>
>> Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken aftale
>> om overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
>
> Indrømmet - jeg tog for givet, at det var et forbrugerkøb.
Men også der kan der jo være aftalt anderledes end lovens udgangspunkt.
/Per
| |
Brian Tingholm [7900~ (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Brian Tingholm [7900~ |
Dato : 10-03-05 19:54 |
|
postdanmark påtog sig ansvaret... så jeg får en check på varens værdi...
bare ærgeligt at jeg så kommer til at betale fragt igen når jeg skal have
den nye køler tilsendt...
--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com
"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:422eb935$0$699$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:422dbb49$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
>> per christoffersen wrote:
>>
>>>>Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
>>>>en sag mellem sælger og Post Danmark.
>>>
>>> Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken
>>> aftale om overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
>>
>> Indrømmet - jeg tog for givet, at det var et forbrugerkøb.
>
> Men også der kan der jo være aftalt anderledes end lovens udgangspunkt.
>
> /Per
>
| |
pm (12-03-2005)
| Kommentar Fra : pm |
Dato : 12-03-05 14:40 |
|
"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:422eb935$0$699$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:422dbb49$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> > per christoffersen wrote:
> >
> >>>Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det
bliver
> >>>en sag mellem sælger og Post Danmark.
Dette er korrekt
> >>
> >> Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken
aftale
> >> om overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
Dette er ukorrekt
Modtagers status har intet med forsendelsens forsikringsforhold at skaffe.
Det er
afsenderen som bestemmer erstatningsstørrelsen ud over minimum.
Det for mig usædvanlige er, hvis jeg har fårstået det ret, at PD udbetaler
til MODTAGEREN
idet man nemt kan forestille sig, at forsendelsens pris er højere en
erstatningspligten.
Kan her oplyse, at det for tid tilbage var almindeligt at man sendte selv
større pengebeløb som pakke
til en lavere erstatningstakst end inholdet rent faktisk var værd
> >
PM
Hovedreglen er, at alle tvister er mellem afsender og transportør, her Post
Danmark
Kender kun een undtagelse, nemlig forkert frankering på forsendelser uden
afsenderidentitet
Her er det modtageren som står for skud, men kan afvise
| |
Jonathan Stein (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 12-03-05 16:15 |
|
Per Christoffersen wrote:
>>>>Men juridisk er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om. Det bliver
>>>>en sag mellem sælger og Post Danmark.
>>>
>>>Det kommer an på, hvilken form for køb, der er tale om, og hvilken aftale
>>>om overgang af risiko, der er lavet mellem køber og sælger.
>>
>>Indrømmet - jeg tog for givet, at det var et forbrugerkøb.
>
> Men også der kan der jo være aftalt anderledes end lovens udgangspunkt.
Hvis de havde aftalt, at det var Brians ansvar, havde Brian næppe
startet tråden med at spørge hvis ansvar, det var.
- Men ok, det er før set, at folk er blevet overrasket over indeholdet
af forretningsbetingelser, som de har accepteret uden at læse dem, så
helt umuligt er det selvfølgelig ikke.
M.v.h.
Jonathan
--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
|
|