Kode som kun køre een gang !
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 07-03-05 12:17

Hej NG

Hvis jeg ønsker at sætte en eller anden værdi for et sæt variabler, men
kun når min php side loades første gang, og selvfølelig ved reload fra
browseren, hvordan gøres det så på bedste måde, jeg har rodet lidt med
include_once og require_once, men det spiller ikke, det ser for mig ud
som om jeg får resat alle mine variabler, når der eksempelvis sker en
css afhænngig event, uanset om jeg bruger *_once ?

/Sv-e

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-03-05 12:52

On 2005-03-07, Svend-Erik Kjær Madsen <sv-erik@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> som om jeg får resat alle mine variabler, når der eksempelvis sker en
> css afhænngig event, uanset om jeg bruger *_once ?

Din PHP kode bliver kørt fra topppen hver gang brugeren sender et
request til webserveren. Kan du prøve at være lidt mere konkret i din
problembeskrivelse?

- Jacob Atzen

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 07-03-05 13:16

Jacob Atzen wrote:
> [...]

> Din PHP kode bliver kørt fra topppen hver gang brugeren sender et
> request til webserveren. Kan du prøve at være lidt mere konkret i din

Jeg har spurgt i en tidligere tråd,modificeret lidt på koden, og
derefter selv konkluderet at mit problem er at jeg får resat nogle af
mine variabler uønsket, f.eks. resettes $indhold når $menu ændres, og
vise versa, koden følger:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>test</TITLE>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="styles/main.css">
</HEAD>
<BODY>
<?
if (!isset($top)){($top = ("dat/top.dat"));}
if (!isset($menu)){($menu = ("dat/menu.men"));}
if (!isset($indhold)){($indhold = ("dat/velkommen.dat"));}
$arg= $_GET["vis"];
$type = (substr("$vis", -3));
   if ($type == "men")
      {($menu = "$arg");}
   if ($type == "dat")
      {($indhold = "$arg");}
?>
</BODY>
</HTML>

/Sv-e

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-03-05 13:23

On 2005-03-07, Svend-Erik Kjær Madsen <sv-erik@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> derefter selv konkluderet at mit problem er at jeg får resat nogle af
> mine variabler uønsket, f.eks. resettes $indhold når $menu ændres, og

Som jeg læser det forventer du, at dine variable, f.eks. $menu
bibeholder sin værdi på tværs af requests. Dette er ikke tilfældet! Alle
variable initialiseres ved hvert request. Hvis du vil have overført
parametre mellem requests kan du bruge $_GET eller lagre variablen i
$_SESSION.

- Jacob Atzen