Hjørring Sogn
Fra : Joan Jensen

Dato : 07-03-05 08:13

Min oldemors fødsel har vi endelig fundet efter lang tids søgen, men
hvilken kirke kan det høre til`?? Det skal siges, at vi ikke selv har
lavet opslaget i kirkebogen og derfor ikke har det noteret.

Hvis jeg kigger på Dis-danmark under Hjørring Sogn, er der nævnt flere
kirker. Hvordan finder jeg ud af, hvilken kirke hun er døbt i.

Mvh Joan Jensen

PS: Her er vores opslag.

1898 - 5te Juli Hjørring Hede-Bredkær. Ottine Larsine Larsen, døbt 14.
oktober 1900 i kirken af Provst Harboe.

Kirkebogen for Hjørring Sogn
Arklivsignatur-LB.nr. C57 B-3

Fra : Ole Grau

Dato : 07-03-05 09:44

"Joan Jensen" <joan@weblinks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Joan Jensen
>
> PS: Her er vores opslag.
>
> 1898 - 5te Juli Hjørring Hede-Bredkær. Ottine Larsine Larsen, døbt

Hej

Sankt Catharinæ Kirke er sognekirken for Hjørring Sogn

Bredkær er i dag i Bistrup Sogn.

Ole Grau
9800 Hjørring
ole . grau snabel stofanet . dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-03-05 13:42

> [...]
>
> Hvis jeg kigger på Dis-danmark under Hjørring Sogn, er der nævnt flere
> kirker. Hvordan finder jeg ud af, hvilken kirke hun er døbt i.

Jeg er helt sikker på, det er Sankt Catharinæ kirke. Blandt andet fordi jeg
mener, jeg har set en mindesten over provst Harboe i kirken.
Der er tre gamle kirker i Hjørring. Men når man siger kirkEN, er det som
regel Cathrine.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk