Mærlelig pris på easyjet
Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-03-05 10:48

Jeg står for at skulle planlægge en miniferie til Berlin, og påtænker at
tage med Easyjet, og undre mig over at i pinsen koster det 4584,00 hvis man
booker 8 gange en retur-billet, men 5048,00 hvis man booker 1 gange 8
retur-billetter.

Noget der har en forklaring på at det er dyre at booke en gange mange, end
det er at booke mange gange en enkelt?

Ivar Madsen

Fra : Holst

Dato : 06-03-05 11:30

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> retur-billetter.
>
> Noget der har en forklaring på at det er dyre at booke en gange mange, end

Måske er der forskellige klasser? Jeg kender ikke EasyJet. Men den
billige klasse er måske ikke tilgængelig for 8 personer, hvorimod du
godt kan få den, hvis du kun skal have 1 enkelt billet.

Du kan jo se, om det kan lade sig gøre at booke otte gange én returbillet.

Fra : Anders

Dato : 06-03-05 16:07

> Noget der har en forklaring på at det er dyre at booke en gange mange, end
> det er at booke mange gange en enkelt?

Ja, har selv oplevet det. Det er fordi at de kører med det princip hvor de
første pladser er de billigeste. Dvs. jo hurtigere man er til at bestille jo
billigere er det.

Og når man så går ind og bestiller fx 8 vil nogen af dem være billige (fx de
første 4), og nogen af dem dyre pladser.

Når du så går ind og laver en købs "simulering" af at købe 1 billet, vil
denne være den billige. Man da der kun er et vist antal billige, kan du
derfor ikke købe dem 8 gange til lav pris. Efter du fx har købt 4 X 1
billet, vil prisen så stige og så vil resultatet i sidste ende være det
samme som de 1 X 8 biletter.

Mvh. Anders

Fra : jesper outzen

Dato : 06-03-05 20:19

Anders wrote:

> [...]
>
> Mvh. Anders
>Det passer simpelthen ikke Jeg har været ude for det samme når man skal købe hos Sterling
Her skulle vi buge 2 billetter hvis man bestilte dem enkeltvis fik man
den 500 kr billigere så hvad er årsagen er ikke godt at vide. de tror
nok ikke at man prøver går den så går den
jesper o