Byg en billig blæserstyring!!!
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 03:25

Hey

Jeg har lige fået lavet mig en smart og simpel blæserstyring, af
materialer til ca. 50 kr.

http://www.memos.dk/sbn/fancontrol/

Der er vejledning til hvordan man bygger sin egen, benchmarks og en
demonstrations-video

Fra : Morten L.

Dato : 06-03-05 09:01

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> materialer til ca. 50 kr.
>
> http://www.memos.dk/sbn/fancontrol/
>
> Der er vejledning til hvordan man bygger sin egen, benchmarks og en

Fin demo
Det er bare endnu lettere og billigere at slagte en ældre AT(X)
strømforsyning med temperatur-styret blæser
Så slipper man også for at brænde noget af, bare fordi man glemmer at slå på
max blæs - det er da ulig lettere, at systemet regulerer sig ind efter
behovet.

/Morten

Fra : Anders Lund

Dato : 06-03-05 12:45

Morten L. wrote:
> Det er bare endnu lettere og billigere at slagte en ældre AT(X)
> strømforsyning med temperatur-styret blæser

Efter min mening skal blæserne bare køre så hurtigt de kan, uden at de
larmer. Men nu er dette selvfølgelig heller ikke dk.edb.hardware.stoej. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Morten L.

Dato : 07-03-05 18:03

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening skal blæserne bare køre så hurtigt de kan, uden at de
> larmer. Men nu er dette selvfølgelig heller ikke dk.edb.hardware.stoej. :)

jojo.... så læg dén hastighed ind som laveste hastighed i den
temperaturstyrede regulering
Men at have et system, hvor man kan glemme blæserne på for lav hastighed,
hvor man så brænder et eller andet af, er da for dumt.
Software har det med at hænge med en CPU eller 2 på 100% load = VARME a.h.t.

Der mangler iøvrigt blå lysdioder, før hans design virkligt har nørd-appeal

/Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-03-05 22:16

> [...]
> hvor man så brænder et eller andet af, er da for dumt.
> Software har det med at hænge med en CPU eller 2 på 100% load = VARME a.h.t.

Nu er det jo sådan at computeren sjældent brænder af fordi blæserne ik
kører hurtigt nok, man opdager det nok ved at den crasher hvis den
bliver for varm, eller at den temp. styrede CPU køler begynder at larme

> Der mangler iøvrigt blå lysdioder, før hans design virkligt har nørd-appeal

Ehm er der ik en blå LED i fronten på min opstilling?

Fra : Woodi

Dato : 06-03-05 09:49

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået lavet mig en smart og simpel blæserstyring, af
> materialer til ca. 50 kr.

Takker dig for et fint stykke arbejde
Vh. Woodi.