Opslag og kopi af dåbsattest i Kirkebog
Fra : Asger Andersen

Dato : 06-03-05 02:22

Hej Gruppe

Er der en der skal på arkivet i Viborg , så vil jeg spørge om om der er en
der vil foretage et opslag i kirkebogen fra Vejle i 1892 . Jeg mener det er
Nørvang herred og måske Sankt Nikolaj sogn. Grunden er at jeg boer på
Sjælland og har været på Landsarkivet og der var bogen ikke,fik den besked
at så måtte den være i Viborg , så hvis der er en der skal på arkivet ,
ville jeg blive meget glad.
Det drejer sig om Anders Hansen født den 28 nov 1892 som sagt i Vejle, jeg
har ikke hans fars navn.
Hvis dåbsattesten bliver fundet vil jeg gerne have en kopi af den.Jeg
betaler gerne alle udgifter for dette og for forsendelse også, hvis den
findes kan den sendes på denne mail
adresse >>> a2s3a4@webhiker.dk. <<<< det er min mands adresse jeg har ikke
fået den ændret og mit telefon nr er 47531570, så kan du ringe og få min
adresse hvis det er bedre på den måde, på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Sonja Andersen

Fra : Ib Molbech

Dato : 06-03-05 07:55

Det kan være, det er lettere end du tror. Måske kan du blot kontakte kirken,
og præsten fremsender så den ønskede dåbsattest. Det gjorde jeg for 30 år
siden, da jeg skulle bruge min oldemors (født 1857) dåbsattest.

Mvh
Ib Molbech

Fra : børge askholm

Dato : 06-03-05 09:38

Asger Andersen skrev:
> [...]
> fået den ændret og mit telefon nr er 47531570, så kan du ringe og få min
> adresse hvis det er bedre på den måde, på forhånd tak.

På Rigsarkivet står der kopier af kirkebøger fra nogle sogne osse efter
1891, men jeg husker ikke på stående fod om osse Vejle er med dér. Måske
jeg kunne komme der forbi allerede i morgen mandag - hvis jeg husker
det. Jeg kan se af dit telefynnummer at du ikke bor lige i nærheden.

Gi mig et praj hvis du ønsker min hjælp.

Børge

Fra : dannebrog

Dato : 06-03-05 20:16

Der findes mikrofilm (mormonfilm) af kirkebøgerne fra Fyn og Jylland
1892-ca. 1915 på Rigsarkivet, så du behøver ikke drage til Viborg for at
finde netop denne ønskede dåbsindførsel.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : børge askholm

Dato : 09-03-05 16:00

Kære Sonja
Da jeg ikke kan komme igennem på ordinær vis og jeg ikke har lyst til
at bruge talefonen, får du hvad jeg har funder ud af her:

Anders er jvf opslag i Vejle, Sct Nicolaj født på Ribevejen 18Q
28.11.1892 og hjemmedøbt 24de December 1892 ved Sognepræst Melbye i
Hjemmet. Fremstillet Kirken 3die April 1893.
Faddere var: Bolsmand Anders Hansens Hustru Maren, Rugballe Mark,
Tjenestepige Dorthea Hansen, Højen, Murer Christian Hansen, Rugballe
Mark, Arbejdsmand Niels Jul, Vejle Søndermark.

Forældrene er Tømrer Jørgen Hansen og Bodil Marie, født Hansen,
Ribevejen ved Vejle.

Moderen 33 år gammel.

Endvidere står der i Kirkebogen af forældrene er viede i Jelling d 8.
oktober 1892 - men det har jeg ikke kunnet bekræfte ved opslag i
Jelling; da det er en kontraministerialbog der er filmer kan det hænde
den rigtige dato står i hovedministerialbogen der enten ligger i
Jelling eller i Viborg.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Formand for internationale anarkister!

Besøg min hjemmeside på: http://baskholm.dk/
Prøv endvidere at slå op under fx. Værktøj i dansk Wikipedia, som
findes på nettet.