dellevering
Fra : John Nielsen

Dato : 05-03-05 15:46

Jeg har bestilt 4 DVD til et særlig tilbud. De har så sendt mig 2 af dem
fordi resten er i restordre. De ønsker så den samlede betaling nu; men jeg
synes først skal have pengene når de har leveret alle filmene; men hvad
siger lovgivningen ?
På forhånd tak
John

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-03-05 17:53

"John Nielsen" <johnkurt@fjernxdettetiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes først skal have pengene når de har leveret alle filmene; men hvad

Hvilken betalingsform er der tale om?
Hvis der betales med Dankort, må de først opkræve betaling når varen er
afsendt jf. PBS´s regler for indløsningsaftalen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:44

> Hvilken betalingsform er der tale om?
> Hvis der betales med Dankort, må de først opkræve betaling når varen er
> afsendt jf. PBS´s regler for indløsningsaftalen.
Ja, men de må gerne opkræve betaling for det der er leveret såfremt
virksomheden har taget forbehold for udsolgte varer.

PN

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-03-05 17:23

<pni> skrev i en meddelelse

> Ja, men de må gerne opkræve betaling for det der er leveret såfremt
> virksomheden har taget forbehold for udsolgte varer.

Hvis du lige læser John´s oprindelige indlæg, hvor han skriver "De ønsker så
den samlede betaling nu", ville du så opdage at det *ikke* er det der er
tale om.

Fra : Rune Wold

Dato : 05-03-05 23:27

John Nielsen wrote:

> men hvad siger lovgivningen?

Medmindre andet er aftalt, så har køber i almindelighed ikke pligt til
at betale for mere end hvad der leveres, jf. KBL § 14. Du kan dog ikke
tilbageholde hele din ydelse, medmindre du ønsker at hæve handlen.

Der kan dog meget vel være et forbehold vedr. restordrer, der medfører
fravigelse af de almindelige deklaratoriske regler. Du må altså
undersøge aftalegrundlaget nærmere.

/Rune Wold