Returret ved AMD CPU hvor forsegling er br~
Fra : Tp

Dato : 05-03-05 14:40

Hej.

Jeg har købt bundkørt, cpu, harddisk m.m hos Itbutikken. Jeg har dummet mig
og komme til at købe en CPU med socket 754 i stedet for 939 som det bundkørt
jeg har købt er. Det opdagede jeg desværre først da jeg havde brudt den
forsegling der sidder på en AMD CPU In a box. ( et lille klistremærke ). IT
butikken skriver følgende om deres 14 dages returret:

6. Retur / fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag du modtager varen,
tilbagebetaler vi varens pris ekskl. fragt. Returretten kan kun udnyttes,
såfremt varen er i væsentlig samme stand og mængde. Hvis varen er taget i
brug, kan fortrydelse ikke ske, hvis brugen i det konkrete tilfælde har
medført en formindskelse af varens salgsværdi. Vi gør i den forbindelse
opmærksom på, at påvirkningen af en vares salgsværdi pga. ibrugtagning er
individuel fra sag til sag, og forbrugerens adgang til at fortryde købet
derfor beror på en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.

Kan man sige at jeg har taget varen i brug når jeg har åbnet æsken og så
fundet ud af at det er den forkerte CPU ?

Er der nogle der har erfaringer med itbutikkens vilje til at returnerer
varen i ovenstående tilfælde eller hvad andre net butikker gør ?

Mvh Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-03-05 15:21

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> brudt den forsegling der sidder på en AMD CPU In a box. ( et lille
> klistremærke ). IT butikken skriver følgende om deres 14 dages returret:

[SNIP]
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med itbutikkens vilje til at returnerer
> varen i ovenstående tilfælde eller hvad andre net butikker gør ?

Nej, men jeg ville nu skynde mig at skrive en email til dem og forklar dem
sagen, hvis du gør dette så snart du har fundet ud af fejlen må det anses
for at man ikke først har afprøvet varen, men der rent ud sagt er sket en
fejl ved bestillingen... Der kan trodsalt være nogle flinke medarbejdere hos
it butikken der kan hjælpe dig?!

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 05-03-05 20:58

> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med itbutikkens vilje til at returnerer
> varen i ovenstående tilfælde eller hvad andre net butikker gør ?

Brug din returret. Og bliver der bøvl (hvilket der nok ikke gør), så find et
andet sted at handle en anden gang.
Jeg har selv returneret en AMD socket 939 og et Abit bundkort til Proshop
Direkte, som jeg ikke var tilfreds med (kørte i 3 dage) uden bøvl.
Og har også prøve at returneret et bundkort til SHG som jeg heller ikke var
tilfreds med uden problemer.
Held og lykke med det.

Mogens