Mambo og sitedesign
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 05-03-05 10:48

Jeg har nu taget beslutningen og hoppet på mambovognen.

Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen ordentlig guide til hvordan
jeg designer min forside/template.

Siden ligger lige nu på http://www.rkspeed.dk/mambo452

Er det et spørgsmål om at hakke rundt i css og php for templaten hvis
jeg gerne vil:
*vælge anden baggrundsfarve til menuen
*vælge hvor hvilken boks skal være, fx. min kalender
*vælge boksenes størrelser
*vælge at der ikke skal stå 'Main Menu'

Desuden kan jeg ikke rigtig finde ud hvornår man skal vælge hvilken
type i menuerne: blog, newsflash,...

Har jeg bare ikke ledt godt nok efter det eller er det svært at finde
en introduktion til dette?

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be/be.html

Fra : Kim Malchau

Dato : 05-03-05 14:30

On 05 Mar 2005 10:48:16 +0100, Brian Elmegaard
<brian@rk-speed-rugby.dk> wrote:

:>Jeg har nu taget beslutningen og hoppet på mambovognen.
:>
:>Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen ordentlig guide til hvordan
:>jeg designer min forside/template.

Hvor har du prøvet?

Jeg har haft stor glæde af http://forum.mamboserver.com hvor der også
er et dansk forum (som er ret aktivt).

:>
[...]

Ja. Dog... baggrunden på menuen, er det ikke nogle gif'er? Det mener
jeg at kunne husk hvad angår den template du bruger pt.

:>*vælge at der ikke skal stå 'Main Menu'

Nej - det gør du inde i administrator-delen. Under "Menu" kan du ændre
navnet på menuen.

:>
:>Desuden kan jeg ikke rigtig finde ud hvornår man skal vælge hvilken
:>type i menuerne: blog, newsflash,...

Det kræver nok også lidt tilvænning og forståelse. Og så afhænger det
af, hvad du prøver at opnå.

:>
:>Har jeg bare ikke ledt godt nok efter det eller er det svært at finde
:>en introduktion til dette?

Ud over det første link jeg gav dig (du får masser af links ved at
læse i forum'et) kan jeg anbefale:

http://mamboportal.com
http://mammbotemplates.com
http://mambohut.com/

Start med det. Du støder undervejs på flere andre links.

Mvh
Kim Malchau

--
Nyhedsgrupper på Internet: http://ng.malchau.dk/
Cool Drinks ad libitum: http://drinks.vedduhvad.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 05-03-05 16:47

Kim Malchau wrote:
> :>Jeg har nu taget beslutningen og hoppet på mambovognen.

Kim, kunne du ikke vise at du er et unikt snefnug på en anden måde end
at vælge en ikke-standard-agtig måde at vise citater på? :)

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-03-05 15:01

Kim Malchau <nospam6@malchau.dk> writes:

> Hvor har du prøvet?
>
> Jeg har haft stor glæde af http://forum.mamboserver.com hvor der også
> er et dansk forum (som er ret aktivt).

Alle dem du nævner, men ikke godt nok på det danske forum. Der fandt
jeg bedre gennemgang:
http://www.mamboportal.ch/downloads/Mambo-Templates_4_5_1_stable.pdf

Den svarer vist på mine spørgsmål.

> Ja.

Tak.

> Nej - det gør du inde i administrator-delen. Under "Menu" kan du ændre
> navnet på menuen.

Ikke Main menu. Den kan kun hedde 'mainmenu'. Men det at der Main
Menu over den på forsiden skyldes sikkert igen koden.

> Det kræver nok også lidt tilvænning og forståelse. Og så afhænger det
> af, hvad du prøver at opnå.

Jeg prøver mig frem.

Tak for svaret.

Fra : Ole Andersen

Dato : 06-03-05 07:09

On 05 Mar 2005 10:48:16 +0100, Brian Elmegaard
<brian@rk-speed-rugby.dk> wrote:

>Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen ordentlig guide til hvordan
>jeg designer min forside/template.

Hvad med denne her ? Mon den kan hjælpe dig igang. Den er rigtig
god men på engelsk:

http://www.mambosolutions.com/dw_tutorial/

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-03-05 15:02

Ole Andersen <admin@uuhada.ram> writes:

> http://www.mambosolutions.com/dw_tutorial/

Men den kræver vist DW for rigtig at være til gavn. Gør den ikke?

Fra : Morten Graae

Dato : 06-03-05 22:01

> [...]

>type i menuerne: blog, newsflash,...
>
>Har jeg bare ikke ledt godt nok efter det eller er det svært at finde

jeg har forsøgt at uddybe lidt her!

se http://graae.info følg link på forsiden

Da jeg selv havde problemer med at forstå ovenstående. Så
introduktionen er lavet for min egen skyld.

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 08-03-05 11:04

Morten Graae <ikt@bjergsnaes.dk> writes:

> jeg har forsøgt at uddybe lidt her!

Tak for det.

Burde det ikke være da_DK i steden for dk_DK i den locale du omtaler?

Fra : Morten Graae

Dato : 08-03-05 22:15

On 08 Mar 2005 11:04:26 +0100, Brian Elmegaard
<brian@rk-speed-rugby.dk> wrote:

>Tak for det.
>
>Burde det ikke være da_DK i steden for dk_DK i den locale du omtaler?

det kan godt være - jeg synes jeg har prøvet det meste - men intet af
det virker. Hvorfor aner jeg ikke - jeg kan få det til at virke andre
steder.

hmm.

men pyt