Hvilket bundkort osv. til AMD 64 3500+?
Fra : Vega

Dato : 04-03-05 21:59

Hej.

Jeg overvejer at opgraderer min maskine, og har besluttet mig for at det
skal være en AMD 3500+
Hvad kører godt sammen med denne CPU, nogen der har erfaringer med et
bestemt bundkort?

Det der skal skiftes er CPU, bundkort, evt. ram. Jeg har PC2700 og PC3200 i
maskinen nu, kan det køre med en AMD 3500+? Grafikkort skal nok osse
skiftes.

Jeg vil maks. bruge 5000 kr. på opgraderingen.

Mvh. Vega.

Fra : Henrik

Dato : 04-03-05 22:38

On Fri, 4 Mar 2005 21:58:45 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad kører godt sammen med denne CPU, nogen der har erfaringer med et
>bestemt bundkort?

Det her ser lovende ud:

Henrik

Fra : Vega

Dato : 04-03-05 22:50

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Det her ser lovende ud:

Ok, vil gerne ha' noget PCI Express og Sata300.

Har selv kigget på dette. Men ved ikke om det er ok.

Mvh. Vega.

Fra : Henrik

Dato : 04-03-05 23:45

On Fri, 4 Mar 2005 22:50:26 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Ok, vil gerne ha' noget PCI Express og Sata300.

Sorry, forkert link... her er det rigtige:

Henrik

Fra : Vega

Dato : 05-03-05 00:19

> Sorry, forkert link... her er det rigtige:

Ser ok ud, men onboard grafik er ikke lige mig.

Ingen andre forslag?

Mvh. Vega.

Fra : Henrik

Dato : 05-03-05 00:51

On Sat, 5 Mar 2005 00:18:42 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Ser ok ud, men onboard grafik er ikke lige mig.
Ok, men du kan jo sætte et PCI-E i.

>Ingen andre forslag?
Ikke rigtig - kig efter tests på diverse sites.

Mvh
Henrik

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-03-05 02:06

skal selv have en 3500+ og nyt mobo osv...

Hvis du vil køre AGP, så tag et MSI K8N Neo2 Platinum - det AGP board
der performer bedst, og har en masse features

skal du køre PCI Express så tag et MSI K8N SLI Platinum, det er rigtig
godt at overclocke, og har onboard Sound Blaster Live lyd, læst evt. den
store test på www.anandtech.com - men hvis du vælger en PCIe løsning
skal du også have nyt gfx kort. Jeg vil ikke anbefale Asus A8N-SLI, det
har fået middelmådige anmeldelser og er dårlig at overclocke, og ahr
nogle dårligere komponenter end MSIen

Uanset hvad skal du nok gå efter et board med nForce 3 eller nForce 4
Ultra eller SLI chipset - det er dem der performer bedst og har flest
features på AMD platformen

Fra : Vega

Dato : 05-03-05 02:18

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal du køre PCI Express så tag et MSI K8N SLI Platinum, det er rigtig
> godt at overclocke, og har onboard Sound Blaster Live lyd, læst evt. den

Hvad med dette. Dur det ikke? Synes det ser godt og lækkert ud.

> Jeg vil ikke anbefale Asus A8N-SLI, det har fået middelmådige anmeldelser
> og er dårlig at overclocke, og ahr nogle dårligere komponenter end MSIen

Gør ikke noget i overclocking

> Uanset hvad skal du nok gå efter et board med nForce 3 eller nForce 4
> Ultra eller SLI chipset - det er dem der performer bedst og har flest
> features på AMD platformen

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 02:46

Vega wrote:

> Hvad med dette. Dur det ikke? Synes det ser godt og lækkert ud.

Jeg har vist svaret hvad jeg synes om det Abit board Gå efter et
board med Nforce 4 Ultra eller SLI

> Gør ikke noget i overclocking

At et board kan overclockes, siger noget om kvaliteten af komponenterne
på det, og sandsynligvis betyder det også bedre stabilitet og holdbarhed.

Fra : Peet

Dato : 08-03-05 00:58

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med dette. Dur det ikke? Synes det ser godt og lækkert ud.

Selvfølgelig gør det det. Du kan ikke finde noget dårligt om det kort af
betydning. Du får flest features på det kort ift. MSI og ASUS hvis du
er til at overclocke. Om du køber et MSI, ASUS eller Abit til
sokkel 939 kan stort set komme ud på et, der er mere et spørgsmål
om hvilken forudindtaget mening folk har. Vigtigst er nok til hvilket
formål du skal bruge det og hvilke krav du har til funktioner.
Jeg har netop selv "støvsuget" nettet for inf. omk bundkort til
sokkel 939 med AGP port og man bliver bare forvirret da man
altid kan finde noget godt og skit om alle typer. Abit kortet er
faktisk det har fungeret mest optimal fra start af. Og igen, læg
ikke så meget i det at overclocke, det er kortene ikke som udgangspunkt
beregnet til, og siger ikke noget om egenskaberne for kortet ved
settings som det er konstrueret til. Hvorfor skulle man også købe det
sidste nye og så starte med at presse mere ud af det end det er beregnet
til - tosset, så køb da en større processor eller lev med det som det
er, det er rigeligt alligevel sikket.
Havde selv lige til det sidste bestemt mig for et AN8 da det ingen
steder fik negativ omtale - tværtimod, men valgte så ASUS A8N
Deluxe mest fordi Abit åbenbart ikke gider reagere på et problem
mht. fejllæsning af temperatur på i hvert fald de tidligere ver. af
kortet, som dog kun var et "kosmetisk" problem men også fordi
A8N Deluxe er kommet i ver. 2.0 som løste det problem det havde
mht. låsning af PCI og de nye Winchester CPU.
Jeg skal ikke kunne sige om A8N til PCI skulle være ringere end
andre, men til AGP får det kun gode anmeldelser de steder jeg har
set.

Fra : Vega

Dato : 08-03-05 20:58

"Peet" <Peet500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sokkel 939 med AGP port og man bliver bare forvirret da man
> altid kan finde noget godt og skit om alle typer.

Lige præcis, jeg er også smæk forvirret iøjeblikket!

> [...]
> Jeg skal ikke kunne sige om A8N til PCI skulle være ringere end
> andre, men til AGP får det kun gode anmeldelser de steder jeg har

Ok, jeg tænker heller ikke specielt på at overclocke, har faktsik aldrig
gjort det.
Jeg skal ha' et board med PCI-Express, og SATA300. Hvad synes du så?

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 05-03-05 02:21

> [...]
>
> skal du køre PCI Express så tag et MSI K8N SLI Platinum, det er rigtig
> godt at overclocke, og har onboard Sound Blaster Live lyd

Glemte lige det med lyd er jeg ligeglad med, det bliver alligevel disablet,
for jeg har et Audigy 2 ZS.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 02:47

> Glemte lige det med lyd er jeg ligeglad med, det bliver alligevel disablet,
> for jeg har et Audigy 2 ZS.
>
> Mvh. Vega.

Så vil jeg anbefale MSI K8N Neo4 Platinum til samme pris som det abit
board du er så vild med...