Hvilken film er det?
Fra : Torben Mørk

Dato : 04-03-05 20:44

Jeg har gennem meget lang tid ledt efter filmtitlen på følgende "Plot":

Det er en amerikansk film, der handler om en amerikansk lejesoldat der
kommer til det tidligere jugoslavien. Han kommer i forbindelse med en kvinde
der vil begå selvmord, fordi hun er blevet gravid i forbindelse med en
krisforbrydelse (voldtægt). De kan ikke tale sammen men han tager hende i
forvaring for at beskytte det ufødte barn.Hun føder barnet og det ender med
at han står med et nyfødt barn ene i fjendeland. Her er så en scene som har
brændt sig ind i min hukommelse, hvor han har gemt sig i en strandet båd ved
flodbredden, der stopper en bus og alle i bussen bliver slagtet af serbiske
soldater. Han holder hånden for munden af babyen og lægger ikke mærke til at
han kvæler barnet. Da soldaterne er væk opdager han sin gerning - og
genopliver barnet. Filmen ender med at han overgiver barnet til Røde Kors i
Prestina.

Jeg ser Harrison Ford som lejesoldaten - men det er ikke ham. Har nogen et
bud.

Jeg mener at filmen blev vist på DR i forbindelse med 10 året for
afslutningen af den forfærdelige krig på Balkan. Det er en meget stærk film
som fortjener et gensyn så vi ikke glemmer hvad der er forgået....

Med venlig hilsen
Torben Mørk

Fra : Mads

Dato : 04-03-05 21:10

Du så nok Dennis Quaid i filmen Savior
http://www.imdb.com/title/tt0120070/

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 04-03-05 21:12

Filmen er forøvrigt på tilbud hos dvdoo til 39 kr
http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=2535

Fra : Torben Mørk

Dato : 04-03-05 21:35

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse
> Filmen er forøvrigt på tilbud hos dvdoo til 39 kr
> http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=2535

Jeps- det er den tusind tak for hjælpen - den er bestilt.

Mvh
Torben Mørk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-03-05 21:20

"Torben Mørk" <sletdette_msn@floejstrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> afslutningen af den forfærdelige krig på Balkan. Det er en meget stærk
> film som fortjener et gensyn så vi ikke glemmer hvad der er forgået....

Jeg tror jeg har set den halvt engang. Er det ikke Dennis Quaid i
hovedrollen?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde