Spil fra Mac til PC?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-03-05 18:35

Hej

Jeg har lige købt et spil til min nevø ( Ny PC med XP ), det er
downloadet som en .exe fil. Jeg skal op til ham i weekenden og vil
gerne give ham det, men er ikke sikker på hvordan.

Jeg havde tænkt mig at smække filen over på min externe USB disk, og så
smække den i hans PC og trække filen over :-/

Men er der noget med at extern HD skal være i et eller andet "ATA 32?"
format?

Hvis der ikke er problemer med min fremgangsmåde, kan jeg så "trække"
filen over og smide den på bordet, ligesom "drag and drop" med Mac?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ?

Jeg aner INTET om PC
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 20:11

In article <1gsv1qq.3tdc60awq58gN%mailloneFJERN@netscape.net>, Lone Schmidt wrote:
> [...]
> filen over og smide den på bordet, ligesom "drag and drop" med Mac?
>
> Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ?

Brænd den ud på en CD - han kan ikke læse din harddisk.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-03-05 20:40

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Brænd den ud på en CD - han kan ikke læse din harddisk.

Jeg mente nok at der var noget med HD format

Men jeg har kun CD-R, kan PC læse den?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-03-05 23:27

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg mente nok at der var noget med HD format
>
> Men jeg har kun CD-R, kan PC læse den?

Ellers er det PC'en der er noget galt med.
Når du brænder en CD fra Mac'en får du den i "hybridformat" der kan
læses både af Mac og PC.

At den kun er CD-R betyder, at du ikke kan bruge -RW (skiver du kan
genbruge som en gammeldags øh hvad var det nu de hed? Var det ikke
disketter)

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-05 06:20

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> At den kun er CD-R betyder, at du ikke kan bruge -RW (skiver du kan
> genbruge som en gammeldags øh hvad var det nu de hed? Var det ikke

Okay , tak

Jeg troede at det konsekvent var -R/-RW til Mac og +R/+RW til PC.

Fedt, så brænder jeg
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 04-03-05 09:50

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg troede at det konsekvent var -R/-RW til Mac og +R/+RW til PC.

Det gjaldt kun dvd-skiver - og det gjaædt såvidt jeg ved også kun
istarten.

Min toast brænder i al fald glad og fornøjet det hele, og mine PC-venner
kan sagtens læse både minde dvd'er og mine cd'er.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 10:31

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Min toast brænder i al fald glad og fornøjet det hele, og mine PC-venner
> kan sagtens læse både minde dvd'er og mine cd'er.

Det gælder stadig, Ka´l
I mit drev, altså - men det er jo også tre gange så gammelt som Jeres
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-03-05 10:57

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Det gælder stadig, Ka´l
> I mit drev, altså - men det er jo også tre gange så gammelt som Jeres
> M.

Hej

Tak for Jeres hjælp, spillet blev brændt på en DVD-RW (havde ikke CD),
og 5 minutter efter Lucas fik skiven var det installeret det på hans PC

Han har spillet det (MarbleBlast Gold) een gang på min imac, og så
skulle jeg jo også lige prøve her til morgen........

Tak for kaffe! Det er sin sag at få to gamle slidt hjernehalvdele til at
korredinere 8 fingerspidser i en fart!

Lucas får lov at have rekorden i fred
--
Venlige hilsner og