Hvad hedder filmen - nano-ubåd i menneskek~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-03-05 14:31

Sidder og forbereder en præsentation om "science & fiction". Hvad hedder
den film, hvor en gruppe læger i en ubåd formindskes til
nano-størrelse, og sprøjtes ind i en menneskekrop for at helbrede en
sygdom?

Janus

Fra : -V-

Dato : 03-03-05 15:02

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> hedder den film, hvor en gruppe læger i en ubåd formindskes til
> nano-størrelse, og sprøjtes ind i en menneskekrop for at helbrede en

'Innerspace'
http://www.imdb.com/title/tt0093260/

Der er også en ældre fillm, 'Fantastic Voyage', som er lidt mere alvorlig i
tonen
http://www.imdb.com/title/tt0060397/

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-05 15:22

-V- wrote:

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0093260/
>
> Der er også en ældre fillm, 'Fantastic Voyage', som er lidt mere alvorlig i

Frink: I have and unorthodox solution. A "Fantastic Voyage" if you will.
Three scientists, one a beautiful woman, will be shrunk to microscopic
size. They will then rendezvous in Mr. Simpson's lower colon

Everyone: eeeeeeeeeeeeeewwwwww!

Frink: Well, we have had a little trouble finding volunteers.

http://www.internerd.com/frink.retired/frinkv.1/9F.htm

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-03-05 15:56

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0093260/
>
> Der er også en ældre fillm, 'Fantastic Voyage', som er lidt mere alvorlig i

Det er "Fantastic Voyage" han spørger efter. Innerspace har ikke noget
hold læger involveret, bare en fordrukken pilot.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : -V-

Dato : 03-03-05 16:23

Peter B. Juul wrote:
> Det er "Fantastic Voyage" han spørger efter. Innerspace har ikke noget
> hold læger involveret, bare en fordrukken pilot.

Nånånå, unge mand.

Dont kill the messenger.

-V-

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-03-05 16:27

-V- skrev:

> Nånånå, unge mand.
>
> Dont kill the messenger.

Jeg gad faktisk godt vide, hvordan man dræber Messenger. Programmet kvadrer
hele tiden op på min skærm, selvom jeg har bedt den om at lade være.

Når den plathed er sagt, vil jeg indrømme, at mit bud også var "Innerspace",
hvor der da optræder mindst én læge ifølge min hullede hukommelse.

--
Mvh. Peter

Fra : ML-78

Dato : 03-03-05 16:48

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Når den plathed er sagt, vil jeg indrømme, at mit bud også var
"Innerspace",
> hvor der da optræder mindst én læge ifølge min hullede hukommelse.

Det er heller ikke helt det samme som en gruppe læger.

"Fantastic Voyage" er i øvrigt ganske flot og underholdende.

ML-78

Fra : /Ole

Dato : 03-03-05 20:35

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gad faktisk godt vide, hvordan man dræber Messenger. Programmet
kvadrer
> hele tiden op på min skærm, selvom jeg har bedt den om at lade være.

Du omdøber .exe-filen til f.eks. .qwe e.lign., så starten den ikke Messenger
op mere...

/Ole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-03-05 21:50

/Ole skrev:

> Du omdøber .exe-filen til f.eks. .qwe e.lign., så starten den ikke
> Messenger op mere...

Tak!

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-03-05 16:56

> Nånånå, unge mand.
>
> Dont kill the messenger.

Øh. Personligt finder jeg Innerspace langt mere underholdende end
Fantastic Voyage. I høj grad _på_grund_af_ bemeldte fordrukne pilot.

Så jeg dræber skam ikke nogen. Tror jeg.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : -V-

Dato : 03-03-05 17:12

Peter B. Juul wrote:
> Øh. Personligt finder jeg Innerspace langt mere underholdende end
> Fantastic Voyage. I høj grad _på_grund_af_ bemeldte fordrukne pilot.

Scenen på Martins Shorts chefs kontor, hvor han bliver skudt med et
minikamera bagfra i øjenhulen får mig til at hulke af grin.
Den er stadig ret sjov, methinks.

> Så jeg dræber skam ikke nogen. Tror jeg.

Jo, jeg er hårdt, hårdt såret.

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-03-05 17:45

> Jo, jeg er hårdt, hårdt såret.

Fear not, faithful Concorde! You shall not have died in vain!

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-03-05 19:55

"-V-" < skrev i en meddelelse

> Jo, jeg er hårdt, hårdt såret.

Det Blev jeg også da jeg så Raquel Welsh i våddragt :)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-05 19:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er også en ældre fillm, 'Fantastic Voyage', som er lidt mere
> alvorlig i tonen
> http://www.imdb.com/title/tt0060397/

Tåbelig film. Er det ikke den, hvor der er placeret en række små radarskærme
rundt om kroppen, så omverden kan følge ubådens tur rundt i kroppen? Jeg
mindes disse radarskærme som vanvittigt morsomme, når de står der og drejer
rundt som små legetøjsbyggesæt, selvom det nok ikke er meningen, man skal
grine.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-03-05 20:08

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> [...]
drejer
> rundt som små legetøjsbyggesæt, selvom det nok ikke er meningen, man skal

Jo det er den , men du skal tænke på den er fra 1966
og var dengang "state of the art" , men du har ret ,
de små radar ser lidt spøjse ud
men det er ikke nogen "Tåbelig film"
det er der ikke nogen af Richard Fleischer's film der er
(IMHO)

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-05 22:53

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:42276166$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> de små radar ser lidt spøjse ud
> men det er ikke nogen "Tåbelig film"
> det er der ikke nogen af Richard Fleischer's film der er

Jeg fandt den prætentiøs på den ufede måde.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-03-05 20:47

Jens Bruun wrote:

> [...]
> rundt som små legetøjsbyggesæt, selvom det nok ikke er meningen, man skal

Tjo, den virker måske "tåbelig" set med nutidens øjne, men det er jo
faktisk en gammel vision om noget, som i dag fremstilles som et af
perpektiverne ved nanoteknologi: Nano-"maskiner", der kan målrette fx.
kemoterapi i menneskekroppen. Ganke vist ikke i form af en formidsket
ubåd med mennesker inde i, men samme grundlægende idé.

Janus

--
University of Maastricht
Department of Technology and Society Studies

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-03-05 19:52

-V- wrote:

> Der er også en ældre fillm, 'Fantastic Voyage', som er lidt mere alvorlig i
> tonen
> http://www.imdb.com/title/tt0060397/

Tak. Det er netop den, jeg havde i tankerne. Har fundet en del stills på
nettet. Desværre er den nok for gammel til at det ligefrem flyder med
levden filmklip. Nogen der har en idé om hvor jeg vil kunne finde det?
Bare nogle korte 30 sekundes klip eller lignende.

Janus

Fra : Morten DH

Dato : 04-03-05 13:34

"Janus Sandsgaard" <spamthis@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> levden filmklip. Nogen der har en idé om hvor jeg vil kunne finde det?
> Bare nogle korte 30 sekundes klip eller lignende.

Den fås faktisk på dvd til en fornuftig penge... under 60kr (NB Region 1
uden DK undertekster)- og så får du endda Voyage to the Bottom of the Sea
med i prisen
http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=12691

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 03-03-05 18:04

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> den film, hvor en gruppe læger i en ubåd formindskes til
> nano-størrelse, og sprøjtes ind i en menneskekrop for at helbrede en

Det kunne også være Antibody, jeg har ikke set den, men den skulle
tilsyneladende handle om ca. det samme som Innerspace:

http://imdb.com/title/tt0295173/

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-03-05 18:23

Nezar Nielsen <nezar.nielsen@gmail.com> wrote:

> Det kunne også være Antibody, jeg har ikke set den, men den skulle
> tilsyneladende handle o

Den var i TV for et par uger siden - ikke noget særligt
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Søren

Dato : 03-03-05 21:45

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse

> Den var i TV for et par uger siden - ikke noget særligt
Midt sagt!

Den var hjernelam!

Søren

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-03-05 12:09

Søren <leaveme@alone.dk> wrote:

> Den var hjernelam!

Sådan kan man osse udtrykke det - og jeg er enig med dig
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Morten DH

Dato : 04-03-05 13:31

> Sådan kan man osse udtrykke det - og jeg er enig med dig

lad os starte en klub så for jeg er også med