kalender og første dag i ugen
Fra : Brian Emilius

Dato : 02-03-05 21:17

Hej NG

Er der nogen, der kan fortælle mig hvodan jeg ændrer forste dag i uge
til at være mandag i stedet for søndag i dette kalender-script:

<http://www.acecoolco.com/media_tutorialshow.php?id=60>

På forhånd tak

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-03-05 21:48

Brian Emilius wrote:
> Er der nogen, der kan fortælle mig hvodan jeg ændrer forste dag i uge
> til at være mandag i stedet for søndag i dette kalender-script:
>
> <http://www.acecoolco.com/media_tutorialshow.php?id=60>

Hvis nu jeg siger at det er i disse linier der er noget der skal rettes:

$Days_Array = array();
$Days_Array[] = "Sunday";
$Days_Array[] = "Monday";
$Days_Array[] = "Tuesday";
$Days_Array[] = "Wednesday";
$Days_Array[] = "Thursday";
$Days_Array[] = "Friday";
$Days_Array[] = "Saturday";

.... så er jeg sikker på du kan klare resten selv

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-03-05 07:18

Kristian Thy ytrede:
> Hvis nu jeg siger at det er i disse linier der er noget der skal rettes:
>
> $Days_Array = array();
> $Days_Array[] = "Sunday";
> $Days_Array[] = "Monday";
> $Days_Array[] = "Tuesday";
> $Days_Array[] = "Wednesday";
> $Days_Array[] = "Thursday";
> $Days_Array[] = "Friday";
> $Days_Array[] = "Saturday";
>
> ... så er jeg sikker på du kan klare resten selv
>
> \\kristian

Det har jeg prøvet, men det gør bare at den 1. marts bliver til en
onsdag i stedet for en tirsdag - som det jo er tilfældet i år.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-03-05 10:11

Brian Emilius wrote:

> Det har jeg prøvet, men det gør bare at den 1. marts bliver til en
> onsdag i stedet for en tirsdag - som det jo er tilfældet i år.

Fair nok skipper, så ret også lidt længere nede så det ser således ud:

// Spacers for the offset of the first day of the month
$Cal_Weeks_Days = "";
$i = $First_Day_Of_Month;
if ($First_Day_Of_Month != "0") {
$Cal_Weeks_Days .= '<td colspan="' . ($First_Day_Of_Month-1) . '">
}

\\kristian

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-03-05 14:07

Kristian Thy ytrede:

> [...]
> $i = $First_Day_Of_Month;
> if ($First_Day_Of_Month != "0") {
> $Cal_Weeks_Days .= '<td colspan="' . ($First_Day_Of_Month-1) . '">

Mange tak! Dét gjorde det!

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-03-05 17:08

Kristian Thy ytrede:
> [...]
> $i = $First_Day_Of_Month;
> if ($First_Day_Of_Month != "0") {
> $Cal_Weeks_Days .= '<td colspan="' . ($First_Day_Of_Month-1) . '">

Ok, nu har jeg så prøvet det, og jeg troede at det virkede - men det
viser sig nu at der åbenbart er 32 dage i marts? Hvad kan det skyldes?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Geert Lund

Dato : 03-03-05 10:26

Brian Emilius wrote:

> Det har jeg prøvet, men det gør bare at den 1. marts bliver til en
> onsdag i stedet for en tirsdag - som det jo er tilfældet i år.

Jeg tror jeg ville anbefale at kigge efter et script der var lidt bedre
skruet sammem

Geert Lund

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-03-05 14:04

Geert Lund ytrede:

> Jeg tror jeg ville anbefale at kigge efter et script der var lidt bedre
> skruet sammem

Hvorfor? Det virker jo sådan set fint nok.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Geert Lund

Dato : 03-03-05 14:25

Brian Emilius wrote:

> Hvorfor? Det virker jo sådan set fint nok.

Jep, - måske mere ud fra en betragtning af at jeg syntes det virkede
temlig klodset opbygget - men kiggede ikke så længe på det - og hay,
hvis du kan få det til at virke til det du skal bruge det til, er det jo
bestemt ikke fordi jeg skal nedgøre det (og det var heller ikke et
forsøg på det)

(læs: jeg synes ikke det virker som særlig velovervejet kodning, mere
blot noget hejs nogen på et tidspunkt har sat sammen for at kunne lave
en hurtig kalender - IMHO)

Geert Lund

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-03-05 17:06

Geert Lund ytrede:
> [...]
>
> (læs: jeg synes ikke det virker som særlig velovervejet kodning, mere
> blot noget hejs nogen på et tidspunkt har sat sammen for at kunne lave

Point taken

--
Venlig hilsen
Brian Emilius