Marie Cathrine Josephsen & Anders Dissing ~
Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 02-03-05 13:04

Er der nogen der kan slå op i kirkebogen for Thisted Amt og se hvem der er
forældre til Marie Cathrine Josephsen født 28 jul 1875 Thisted gift med:
Anders Dissing Jensen født 28 mar 1877 Stagstrup Sogn.
De blev viet d 21 nov 1901, men jeg ved ikke hvor. Dog er børnene: Karen,
Agnes, Anna og Jens Peter... alle Dissing Jensen født Vildsund by, Stagstrup
Sogn.
Hvis der er nogen der har oplysninger om nogle af disse personer vil jeg
blive meget glad.
mvh Anita Siig

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 02-03-05 21:05

"Jørgen Nygaard Siig" <jsiig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De blev viet d 21 nov 1901, men jeg ved ikke hvor. Dog er børnene: Karen,
> Agnes, Anna og Jens Peter... alle Dissing Jensen født Vildsund by,

Tror du ikke det kan være hende her ? Datoen er godt nok LIDT ved siden af
meeen...:

MARIE CATHRINE JOSEPHSEN

DÅB: 17. MAJ 1875 SNEDSTED, THISTED

FAR: ANTHON CHRISTIAN JOSEFSEN

MOR: NATHALIA CONSTANCE EMILIE CORTSEN

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 02-03-05 21:20

Hej Martin.

Det tror jeg ikke. Derfor vil jeg blive glad hvis der er nogle der kan finde
Anders og Maries vielse i kirkebogen for 1901.. Der må forældrenes navne
være nævnt.

mvh Anita

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 04-03-05 18:42

Jeg håber stadig at der er nogen der kan finde ud af hvor de er viet.

mvh Anita

Fra : Ralph-Brian Vessel H~

Dato : 05-03-05 10:21

> "Jørgen Nygaard Siig" <jsiig@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvis Du stadig er interesseret i hvem forældrene er til Marie og Anders, kan
jeg slå dem op for dig, da jeg har begge kirkebøger på mikrokort.
Jeg kender ikke selv noget til nævnte personer.

mvh Ralph-Brian Hørberg.

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 05-03-05 10:44

Hej Ralph-Brian.

Du kan tro at jeg stadig er interesseret. Jeg har især lidt problemer med
hensyn til Marie.

http://familytreemaker.genealogy.com/users/s/i/i/Anita-Siig-varde/

mvh Anita

Fra : Ralph-Brian Vessel H~

Dato : 05-03-05 12:26

> [...]
> Hej Ralph-Brian.
>
> Du kan tro at jeg stadig er interesseret. Jeg har især lidt problemer med

Her er hvad der står i kirkebogen for Thisted 1870-1882, C 107-15, side 248,
Fødte Qvindekiøn:
Nr. 40: 28de Juli 1875. Marie Cathrine Josephsen. Døbt: i Kirken 29 August.
Forældre: Husejer Joseph Josephsen og Hustru Ane Marie Nielsen Nørgaard i
Thisted. 20 [år]. Faddere: Gaardmand Christen Sørensens Hustru i Hvidbjerg
v. Aa. Værtshusholder J. C. Thomsens Hustru i Thisted. Gaardmand Søren
Nørgaard i Tolbøl v. Aa. Træhandler L. Jacobsen i Thisted. Træhandler P.
Andersen i Thisted.

Forældrene Joseph og Ane Marie er ikke viet i Thisted 1872-1875 i følge
kirkebogen!

Her er hvad der står i kirkebogen for Stagstrup sogn 1860-1884, C 115-16,
side 44, Fødte Mandkiøn:
Nr. 3: 28 Marts 1877. Anders Dissing Jensen. Hjdbt. 13 April af Hr. Pastor
Volens, baaren af Gmd. Svend Pedersens Hustru Maren Nielsen Korsgaard af
Vilsund. I Kirken 21de Maj. Forældre: Inds. Jens Peter Andersen (Dissing) og
Hustru Karen Pedersen af Vilsund. Faddere: Frb. af Pigen Kirstine Svendsen
af Vilsund. Fdd. Ungk. Jakob Andersen Dissing ibid. Hmd. Jens Peter Jensen
Hyldig ibid. Ungk. Poul Pedersen ibid. Inds. Christen Andersen Dissings
Hustru Zidsel Maria Olesen ibid.

Forældrenes vielse findes i samme kirkebog på side 190:
1876 nr. 2: Ungk. Jens Peter Andersen af Vilsund (født 30-4-42) 33 Aar, vacc
12 August 1845 af Villemoes. + Karen Pedersen af Vilsund (11-2-47) 29 Aar,
vacc 16 August 1852 af Villemoes. Forloverne: Anders Jensen Dissing
Mølleejer ved Vilsund, Niels Krogh Gmd. i Aas i Skjoldborg Sogn.
Vielsesdagen: 21 April i Kirken.

mvh Ralph-Brian Hørberg

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 05-03-05 13:29

Hej.

Tusind tak. Nu har jeg endelig navnene på Marie´s forældre. Det har været en
meget hård nød, for mig at få knækket.

De hjerteligste hilsner fra Anita