Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv-out på asus-7700 er sort/hvid
Fra : Peter Posselt Vester~

Dato : 25-05-01 15:18

Hejsa
Nogen der kan sige mig hvorfor billedet fra mit Asus-7700 på tv'et er
sort/hvid? Jeg skulle da mene at den godt kan output'e i farver? Er der
noget specielt man skal gøre for at få farver?
mvh. Peter Vestergaard
PS: Og mit fjernsyn er altså et farvefjernsyn!

Fra : DWM

Dato : 25-05-01 16:04

"Peter Posselt Vestergaard" <posselt@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget specielt man skal gøre for at få farver?
> mvh. Peter Vestergaard
> PS: Og mit fjernsyn er altså et farvefjernsyn!

Du bruger S-Video stikket eller composive?
Hvis du bruger S-video er det muligt at fjernsynet enten ikke kan tage
signalet eller at du skal i en menu på fjernsynet for at det virker i farver.
Hvis composive, hvilken video standard har du så sat til output?
Det er ikke alle fjernsyn der kan køre ren NTSC i farver derfor skulle
det helst være et PAL output signal.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Henrik Jensen

Dato : 25-05-01 19:51

Yup DWM har ret, jeg har selv haft bøvl med det, fordi mit TV ikke kunne
klare NTSC, der er desværre vist ikke andet at gøre end at anskaffe sig et
nyt TV

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 19:56

"Henrik Jensen" <Enrico@esenet.dk> wrote in message
> Yup DWM har ret, jeg har selv haft bøvl med det, fordi mit TV ikke kunne
> klare NTSC, der er desværre vist ikke andet at gøre end at anskaffe sig et
> nyt TV

Hmm, NTSC er da en standard der kun bruges i Nordamerika og Japen, eller?
Derfor bør det ikke spille nogen rolle for, om der kommer farvebillede på
TV'et eller ej, da vi her i Europa kun bruger PAL. Jeg har selv haft et
GeForce 2 og der kom farvebillede på mit 10 år gamle Finlux TV, når jeg
brugte composite-stikket. Super-VHS virker kun med nyere TV.

---
Mvh. Anders

Fra : DWM

Dato : 25-05-01 21:59

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, NTSC er da en standard der kun bruges i Nordamerika og Japen, eller?

Kender ikke til om det bliver brugt i Japan men det gør i USA.

> Derfor bør det ikke spille nogen rolle for, om der kommer farvebillede på
> TV'et eller ej, da vi her i Europa kun bruger PAL.

Jo hvis grafikkortet er sat til at vise NTSC. (softwaremæssigt)

Fra : DWM

Dato : 25-05-01 21:57

"Henrik Jensen" <Enrico@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Yup DWM har ret, jeg har selv haft bøvl med det, fordi mit TV ikke kunne
> klare NTSC, der er desværre vist ikke andet at gøre end at anskaffe sig et
> nyt TV

Jo man indstiller såmænd bare udgangen til at vise det i PAL.

Fra : Peter Posselt Vester~

Dato : 25-05-01 22:28

Hej igen, og tak for svarene.
Mit grafikkort står til at sende PAL, så det er ikke det der er galt. Jeg
bruger SVHS (til scart-stik).
Billedet er sådan set fint nok, så kan det virkelig passe at mit fjernsyn
muligvis ikke kan vise signalet ordentligt (dvs. i farver)?
mvh. Peter

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 22:57

"Peter Posselt Vestergaard" <posselt@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> Billedet er sådan set fint nok, så kan det virkelig passe at mit fjernsyn
> muligvis ikke kan vise signalet ordentligt (dvs. i farver)?

Dit TV er nok ikke i stand til at vise Super-VHS, så du må klare dig med
Composite. Fulgte der ikke et Super VHS til Composite concerterkabel med til
di grafikkort? Det ved jeg, at der gør til Hercules kort.

---
Mvh. Anders

Fra : JK

Dato : 26-05-01 18:23

> [...]
> noget specielt man skal gøre for at få farver?
> mvh. Peter Vestergaard
> PS: Og mit fjernsyn er altså et farvefjernsyn!

Hvis man anvender et SVHS til SCART kabel - og TV'et ikke er forberedt til
at kunne modtage SVHS signal vil det give et sort/hvidt billede. Den eneste
løsning er at købe et Composite til Scart kabel, og så vil du få farve på.

I multimediaworld kan du købe kablet (5 meter) m/audio koster 199,-

ps. PAL og NTSC har intet at gøre med det problem du oplever ! - det er som
nævnt kun fordi dit fjernsyn ikke kan modtage farve på de scart-ben som
SVHS-signalet sender på !

/JK

Fra : DWM

Dato : 27-05-01 00:30

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> ps. PAL og NTSC har intet at gøre med det problem du oplever ! - det er som
> nævnt kun fordi dit fjernsyn ikke kan modtage farve på de scart-ben som
> SVHS-signalet sender på !

Nej nu har han ligesom sat det til PAL udgang så det siger sig selv ;oP
Ellers kunne det være et problem da de fleste fjernsyn ikke vil vise
NTSC i farver.