Katteregistre ukendte? (Lukas var væk i sn~
Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 02-03-05 07:15

Hej gruppe

Bær over med mig, men her kommer et lidt langt indlæg om en kat, der
åbenbart ikke er så glad for sne som han selv tror - og et politi hvis
uvidenhed åbenbart er stor.

I går fik vi os noget af en forskrækkelse. Det startede meget normalt
med at lukas tidligt om morgenen (ca. kl. 4.00) mjavede højlydt og
rodede rundt i persiennerne, som tegn på at han gerne ville ud. Det er
nu ellers ikke så længe siden at han nærmest var bange for sne, men nu
futter han gerne ud af vinduet og ud i det hvide, og det gjorde han også
denne morgen.

Nogle timer senere - da vi var stået op igen, var han ikke at se nogle
steder, men dette er også rimeligt almindeligt. Der gik imidlertid flere
timer, og han kom stadig ikke når vi kaldte - det er ikke almindeligt!
Normalt er han *højst* væk 3-4 timer før han vil ind i varmen og se til
sin bakke og sin madskål . Desuden kommer han gerne når man kalder,
måske ikke i første forsøg, men senest i tredje. Vi gik en tur rundt i
kvarteret og kaldte, men fandt ham ikke. Vi fortsatte så med dagens
gøremål, og håbede han kom tilbage når håndværkerne, der renoverer
facader rundt omkring, slukkede deres maskiner og gik hjem.

Om aftenen havde vi stadig ikke hørt noget, og nu var
efterlysningssedlerne skrevet og klar til at blive printet ud og sat op.
Heldigvis valgte jeg at gå en tur i snevejret og aftenstilheden, og da
jeg nærmede mig hjem igen, var der pludselig en der svarede med en
mjavlyd der rungede ud fra en opgang. Jeg skyndte mig derind, og der sad
Lukas ved siden af noget kattemad serveret på en reklame i opgangen -
pyha hvor var jeg lettet. Han var vel ca. 100m hjemmefra! Nogle flinke
mennesker i opgangen kom ud, og fortalte at han havde været i deres
opgang det meste af dagen. De havde forsøgt at sende ham hjem (ved at
"jage" ham ud), men han nægtede at begive sig ud i sneen (og måske turde
han ikke gå forbi maskinerne og håndværkerne?). De havde så fodret ham
lidt og ringet til politiet. Her havde de imidlertid fået at vide at de
ikke kunne gøre andet end at vente og se om nogen savnede ham. Her er
det så jeg tænker: Lukas er øremærket og registreret i Inges kattehjems
register (og tro mig, nu tager jeg mig sammen til også at få ham
registreret hos kattens værn). Kender politiet virkelig ikke til
øremærkning og registrering? Det havde været så let for dem at give de
flinke mennesker to telefonnumre, så kunne de have kigget ham i øret,
foretaget opkaldet og sparet os (og dem selv) for en del timers
bekymring. Hvad er registreringen værd, hvis kendskabet til registrene
er så dårligt!?!

Heldigvis endte det godt, og Lukas ligger trygt i sin stol og sover.
Senere vil jeg gå over til de flinke mennesker der holdt øje med ham, og
give dem lidt chokolade og en ordentlig tak - jeg var vist mest
koncentreret om katten i går

Mvh. Kasper

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-03-05 07:44

Hej Kasper

Hvor var det godt at Lukas fandt nogle venlige mennesker og at du valgte at
gå en tur, desværre er det
meste af vores politi temmelig "kolde" når det handler om dyr, de gider
simpelthen ikke have besværet, både politi og falck har kendskab til begge
registre, så det er udelukkende manglende vilje til at gøre noget.

Giv Lukas en lille kæletur fra mig og fortæl ham at han er en heldig kat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 08:01

"Kasper G. Christensen" <news1@kaspershjemmeside.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Senere vil jeg gå over til de flinke mennesker der holdt øje med ham, og
> give dem lidt chokolade og en ordentlig tak - jeg var vist mest

Godt at Lukas er vel hjemme igen og at nogen havde taget sig godt af ham.

Desværre er politiet sommetider noget ugidelige, når det drejer sig om dyr,
hvor jeg mener, at Falck som regel tager det mere seriøst.

De to katteregistre bliver forøvrigt lagt sammen inden sommerferien. Det gør
det forhåbenligt mere overskueligt, at finde en forsvundet kat, når de
bliver samlet i et register. Det kræver selvfølgelig stadig, at politi og
Falck gider, at gøre folk opmærksomme på det, hvis de ringer ind og
meddeler, at de har fundet en kat.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 02-03-05 09:50

Buffy wrote:

> [...]
> bliver samlet i et register. Det kræver selvfølgelig stadig, at politi og
> Falck gider, at gøre folk opmærksomme på det, hvis de ringer ind og

Problemet er stadig, at mange mennesker opfatter katte som en ting
eller en vare    eller noget menneskene holder fordi det er sjovt eller
for at være fri for mus.
På landet er man vant til at dyr er noget man tjener penge på, og de
bliver født enten for at blive malket eller blive slagtet, og er de ikke
gode nok, skyder man dem. Og en kat er ikke en dreng eller en pige, men
en 'den'.

vh
Bjarne

Fra : JytteJ

Dato : 02-03-05 09:47

> [...]
> Senere vil jeg gå over til de flinke mennesker der holdt øje med ham, og
> give dem lidt chokolade og en ordentlig tak - jeg var vist mest

Dejligt at du fandt ham!!

Måske kunne du klage over politiets manglende handling ?
Hvad bliver det næste de ikke vil ?
(Selv om jeg nu nok tror at politiet har et kæmpe efterslæb af
afspadseringer bl.a. pga. sikkerhed ved EU topmøde)
eller hvad med falck, det er trods alt noget man betaler for.
Det er jo fuldstændig meningsløst med de registre, hvis de ikke bliver
brugt. De er vel bl.a. også lavet for at beskytte dyrene for unødig lidelse.
Måske kunne du kontake dyrenes beskyttelse ??

Venlil hilsen
JytteJ

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 02-03-05 10:17

> [...]

> foretaget opkaldet og sparet os (og dem selv) for en del timers
> bekymring. Hvad er registreringen værd, hvis kendskabet til registrene

Godt at Lukas er kommet godt hjem igen

Jeg tror desværre tit det sker, at hverken Falck eller politi er særligt
interesserede i at gøre noget. Jeg har selv været involveret i en sag,
hvor Falck havde afleveret en kat til dyrlægen - øremærket vel at mærke
- uden at give besked om det. Katten bar sågar også halsbånd med navn og
tlf. nr. Så jeg har ikke den stor tiltro til hverken det ene eller det
andet korps i den her henseende. I det tilfælde, som jeg her omtaler,
"sladrede" jeg til dyreværnet, som derefter gav Falck en reprimande. Men
det har sikkert ikke hjulpet noget som helst

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jytte B

Dato : 02-03-05 11:24

Dette er ikke for at slå nogen i hovedet, for jeg ved det kan være meget
svært at holde katte inde, især hvis de er vant til at gå frit.

Men hvis man bor i hus er det ikke uoverkommeligt at lave en indhegning så
katten ikke kan komme ud. Det vil spare megen sorg for katteejerne og spare
kattene for ulykker.
Jeg bor selv et sted der burde være ideelt for katte, alligevel har vi
mistet flere katte. Nu har vi en sikker kattegård, det er en stor lettelse.

Hilsen
Jytte

Fra : CC

Dato : 02-03-05 20:55

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message

> [...]
> "sladrede" jeg til dyreværnet, som derefter gav Falck en reprimande. Men
> det har sikkert ikke hjulpet noget som helst

Vi bør simpelthen have et separat dyrepoliti i Danmark!!!

hilsen
Claus