Sort skærm
Fra : holyfather

Dato : 01-03-05 22:19

Alt imens jeg arbejder på min computer, går skærmen i sort. Dioden
bliver rød. En stemme siger gentagende gange utydeligt i højttalerne
noget i retning af :"please control settings." Computeren kører dog
stadig. Blæserne kører, og jeg kan åbne cd-skuffen. Der er dog ingen
forbindelse til tastaturet. Der er lys i numlock, men jeg kan ikke
tænde/slukke for det.

Når computeren har været i udu, skal der gå lang tid, før jeg kan
tænde den igen. Jeg tror dog ikke det er varmeproblem, da når
computeren fryser, er temp. kun på ca. 52 grader. Det eneste tidspunkt
temperaturen stiger, er under opstart. Computeren er 5 min om at
starte op!! Her begynder alarmen at hyle, når varmen stiger til 61
grader.

Når den så endelig kører, kan den køre længe, eller også går den ud
hurtigt efter opstart. Der er ikke rigtigt noget mønster i det. Heller
ikke når jeg kører et bestemt program eller spil, kan jeg finde noget
mønster.

Jeg har haft åbnet kabinettet, og alle blæsere kører.

Hvis det var grafikkortet der var defekt, ville den vel slet ikke
starte, eller hvad?

Kan det være strømforsyningen?

på forhånd tak

System
windows xp home sp2
17" noname tft skærm
nu dvd brænder
athlon xp 2400+ processor
TT Xaser 3 v2000 kabinet
Palit FX5600 gfx 256 mb ram
A7V8X Asus bundkort
1024 mb ram ddr pc2100
maxtor 7200 rpm 120 gb harddisk
seagate 7200 rpm 60 gb hardisk
350w Enermax papst cpu 2050 rpm fra WebConsult
Silverado mrk II 50 cpu cooler fra WebConsult
Arctic Silver III Kølepasta

Fra : Peter

Dato : 01-03-05 22:47

"holyfather" <the_holyfather@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har haft åbnet kabinettet, og alle blæsere kører.
>
> Hvis det var grafikkortet der var defekt, ville den vel slet ikke

Strømforsyningen er absolut under mistanke. Det er dit skærmkort også, hvis
der er af typen med cooler, måske køler blæseren ikke nok.
Har du i øvrigt prøvet med en anden skærm, for den kan jo også have
periodiske fejl?

Peter B

Fra : holyfather

Dato : 02-03-05 01:29

Skærmen er ret ny, og siden der jeg ikke kan lave
"numlock-finten"(dvs. ingen reel kontakt til computeren), er fejlen
vel et eller andet sted i computeren.

Det er en standard blæser, der sidder på gfx-kortet. Går udfra den er
dimensioneret til kortet, siden det er den originale. Har checket at
den kører.

Fra : Jess Pedersen

Dato : 02-03-05 22:13

Kunne også lyde lidt som om din CPU bliver for varm ! Jeg var ude for det
samme for ikke så lang tid siden... og min cpu så jeg bagefter i bios var på
82 grader !