newbie form Q:
Fra : Steen

Dato : 01-03-05 20:31

Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med at få nedenstående form til at
virke.

Jeg har lagt en PHP mailform ind en html-fil, men jeg kan ikke få den til at
sende beskeden. Måske mangler jeg et eller andet fuldstændigt banalt :)

Når jeg trykker på send-knappen kommer der følgende tekst oppe i
adresselinien: http://gral.dk/

denne tekst står jo som form action, så det er sansynligvis her jeg har
mistet tråden. Sagt på en anden måde: "ikke fatter hva' pokker der er galt.

Jeg ser frem til jeres svar
Steen

<?php

// Handle POST method.
if ($_POST)
{
$name = $_POST['name'];
$email = $_POST['email'];
$comments = $_POST['comments'];

// Compose simple text message:
$message = "Message from $name
($email)\n\nComments:\n\n$comments";

// Send message to steenalexandersen@hotmail.com
mail("steenalexandersen@hotmail.com", "Feedback", $message);

// Thank the generous user
echo "<h1>Cheers!</h1>\n";
}
else
{

?>

<h1>Feedback</h1>

<form action="<?= $PHP_SELF ?>" method="post">

</form>

<?php

}

?>

Fra : Geert Lund

Dato : 01-03-05 21:19

Steen wrote:

> Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med at få nedenstående form til at
> virke.

> <form action="<?= $PHP_SELF ?>" method="post">

Noget kunne umiddelbart tyde på at short tags er slået fra i din php
opsætning - prøv i stedet med:

<form action="<?php echo $GLOBALS['PHP_SELF']; ?> method="post">

(i øvrigt burde du måske overveje at validere dit indput yderligere end
blot på om det er kommet ind via $_POST - du checker som det er lige nu
- ikke engang om de forventede variable har en værdi...)

Geert Lund

Fra : Steen

Dato : 02-03-05 21:25

> [...]
> blot på om det er kommet ind via $_POST - du checker som det er lige nu
> - ikke engang om de forventede variable har en værdi...)

Tak for dit svar. Nu forsvandt den fejl da. Jeg læser lige lidt mere om
emnet, måske får jeg det lavet, så jeg også modtager en mail på et
tidspunkt, håber jeg............ :)

Med venlig hilsen
Steen