AMD 64 Athlon 3200+ PIB (Kølepasta?)
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 01-03-05 21:25

Hej,

Har lige fået min AMD 64 Athlon 3200+ (PIB) med posten.

Mit spørgsmål er så, om jeg skal bruge kølepasta ligesom med min gamle AMD
XP 1600+? Er det nødvendigt?

Køleren er den der følger med i PIB-udgaven.

På forhånd tak.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Claus Albæk

Dato : 01-03-05 20:36

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak.
>
> /Glenn
> (Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

nej, ikke nødvendigt, der sidder et materiale på undersiden af køleren
som udgør det for kølepasta'en.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 02-03-05 09:21

On Tue, 1 Mar 2005 20:25:28 -0000, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>XP 1600+? Er det nødvendigt?
>
>Køleren er den der følger med i PIB-udgaven.

Har selv monteret samme. Jeg tog den termopasta af med en klud og
terpentin.

Så anvendte jeg et meget tyndt lag kølepasta på køler og cpu. Jeg
bruger et 'tag' med at tørre halvdelen af igen med køkkenrulle. Før
samling. Jo tyndere lag, jo bedre. Det er almindelig kølepasta jeg har
anvendt. Jeg skal dertil sige, at den kører iskoldt ved nominel
hastighed. Bundkortet måler ganske vist forkert (19 grader), men det
er målt med fingrene, jeg mener.

Det er en 90 nm udgave.

mvh

John

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-03-05 11:41

JK (at mail dot dk) skrev:
> Jeg skal dertil sige, at den kører iskoldt ved nominel
> hastighed. Bundkortet måler ganske vist forkert (19 grader), men det
> er målt med fingrene, jeg mener.

Det er en lidt risikabel fremgangsmåde.
Hvis heatsinken er kold kan det betyde
to ting:
At din blæser er ekstrem effektiv, eller
at din heatsink ikke er i kontakt med CPU'en.
Hvis dit bundkort måler forkert er det muligvis
det sidste?
Hvis du sammenligner 3 forskellige montager, een
uden noget, een med thermopad og een med kølepasta
er det den, der giver den varmeste heatsink
der er den mest effektive.

Peter Schrøder

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 02-03-05 12:11

On 02 Mar 2005 10:41:15 GMT, Peter Schrøder
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> [...]
>Hvis du sammenligner 3 forskellige montager, een
>uden noget, een med thermopad og een med kølepasta
>er det den, der giver den varmeste heatsink

Det er normalt at msi bundkort ikke kan måle temperatur ! skulle jeg
mene. Det er et rs480m2 s939 bundkort.

Det kører altså ganske glimrende !

mvh

John