computer ur driller
Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-03-05 19:52

Hejsa

Standart start, jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg
forsøger

Den ene computer her i huset har et ur der selv sætter tiden tilbage,
hvordan får man det til at stoppe?

Den køre Win 98, vel ikke defor??

Med venlig hilsen

Jesper Hansen c",)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-03-05 20:05

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> forsøger
>

> Den ene computer her i huset har et ur der selv sætter tiden tilbage,

Nej, hehe, så ringe er den heller ikke.
Det er helt sikkert det lille batteri på motherboardet som trænger til
at blive skiftet.

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : Futte

Dato : 01-03-05 20:11

"Jesper Hansen" <jmhXYX@hansenXYX.tdcadsl.dk ( Fjern XYX )> skrev i en
meddelelse news:4224b9d7$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> forsøger
>

> Den ene computer her i huset har et ur der selv sætter tiden tilbage,

Hej.

Uret skal stilles i bios, for at det holder.

Mvh. Futte.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-03-05 20:22

> Uret skal stilles i bios, for at det holder.
>
> Mvh. Futte.

Undskyld hvis jeg siger noget forkert, men Windows-uret og BIOS-uret er
altså synkroniseret nogenlunde. Jeg har aldrig oplevet en PC hvor en
ændring i windows ikke ændrede biosens ur eller omvendt

Fra : Brian Lund

Dato : 01-03-05 21:20

> Undskyld hvis jeg siger noget forkert, men Windows-uret og BIOS-uret er
> altså synkroniseret nogenlunde. Jeg har aldrig oplevet en PC hvor en
> ændring i windows ikke ændrede biosens ur eller omvendt

Det er det samme ur... Så deet...

Medmindre du kører på noget beskyttet system med begrænset adgang så skulle
du gerne kunne ændre tiden permanent i windows!

Hvis datoen også bliver stillet tilbage til for flere år siden, så er det
helt sikkert batteriet den er gal med...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-05 12:38

Futte skrev:

> Uret skal stilles i bios, for at det holder.

Det er kun Windows NT der kan have separat tid i hver task.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-05 12:40

Jesper Hansen skrev:

> Den ene computer her i huset har et ur der selv sætter tiden tilbage,
> hvordan får man det til at stoppe?

Man skifter batteriet på bundkortet...

Alternativt stiller du uret over internettet. Der findes en protokol
til formålet (ntp - network time protocol). Programmet 'Winbar' har
ntp-klient (plus meget andet).

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-03-05 20:42

> Man skifter batteriet på bundkortet...
>
> Alternativt stiller du uret over internettet. Der findes en protokol
> til formålet (ntp - network time protocol). Programmet 'Winbar' har
> ntp-klient (plus meget andet).

Hejsa

Jeg tror jeg skifter batteriet, men har nu ikke lagt mærke til om datoen
skifter.

Jeg siger tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Jesper c",)