Secret Window (stor spoiler)
Fra : Christian Muus

Dato : 01-03-05 15:56

Så "Secret Window" i går. Ikke fordi jeg havde de store forventninger, men
blev alligevel skuffet, da jeg hurtigt gennemskuede den. Måske fordi, der
efterhånden findes et par af den slags film med personlighedsspaltede
hovedpersoner. Fik i hvert fald associationer til Fight Club og The
Machinist, og tænkte "Det her er sgu set før"...Det kan godt være at SS kom
før The Machinist, men meget af personlighedsspaltningstemaet som jo er det
essentielle i hele plottet, gav mig en flad fornemmelse, da det var stort
det samme i FC

Nogen der havde det på samme måde?

Christian

Fra : Thomas

Dato : 01-03-05 16:30

Christian Muus wrote:

> [...]
> essentielle i hele plottet, gav mig en flad fornemmelse, da det var stort

Jeg havde det på nøjagtig samme måde, ja. Jeg så den i forgårs. Dog
følte jeg mig rimelig godt underholdt filmen igennem, men slutningen var
noget svag. Især det der majs til sidst var lidt ringe, og typisk
Stephen King.

Hmm ... du har faktisk spoilet indtil flere film i denne post (bl.a. The
Machinist som jeg nu ikke behøver at se ;) ), og jeg kom til at tænke
på, hvordan man i alverden skal advare mod sådan nogle spoilere? Man kan
jo dårligt skrive: "Secret Window (stor spoiler - lignende film)" eller
"Secret Window (stor spoiler - Fight Club og The Machinist)" ;)

Mvh
Thomas

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 01-03-05 16:53

Thomas wrote:

> Hmm ... du har faktisk spoilet indtil flere film i denne post (bl.a.
> The Machinist som jeg nu ikke behøver at se ;) ),

Ja, det var faktisk lidt tarveligt

> [...]
> spoilere? Man kan jo dårligt skrive: "Secret Window (stor spoiler -
> lignende film)" eller "Secret Window (stor spoiler - Fight Club og

Jeg ville skrive i første linje af selve indlægget (ikke i topic): Stor
spoiler for Secret Window, Fight Club og The Machinist.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Rune Zedeler

Dato : 01-03-05 23:51

Kevin Edelvang skrev:

> Jeg ville skrive i første linje af selve indlægget (ikke i topic): Stor
> spoiler for Secret Window, Fight Club og The Machinist.

Ja, men det ville ikke rigtigt hjælpe noget.
Jeg har set Secret Window og Fight Club men ikke The Machinist.
Bare det at jeg læste at der i samme indlæg ville optræde "store
spoilere" for de tre film ville være nok til at jeg kunne regne ud, at
The Machinist også handler om en personlighedsspaltet person.

Der er vist ikke noget ved at gøre ved, at man kommer til at spoile
gamle film, når man sammenligner dem med nye film. Blot det at man
finder det relevant at foretage sammenligningen er spoilende. Og man kan
ikke komme med spoileradvarsel uden at gøre det klart, at man ser grund
til at sammenligne de nævnte film.

-­Rune

Fra : Christian Muus

Dato : 01-03-05 18:12

"Thomas" <noreply@toemail.th> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårligt skrive: "Secret Window (stor spoiler - lignende film)" eller
> "Secret Window (stor spoiler - Fight Club og The Machinist)" ;)

Stor undskyld til alle berørte...det tænkte jeg slet ikke over

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-03-05 22:36

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er det essentielle i hele plottet, gav mig en flad fornemmelse, da det var

TAK fordi du så spoilede The Machinist, som jeg ikke har set endnu.. Går da
ihvertfald ud fra du spoilede den, da personlighedspaltning plejer være et
trick for at lave et twist..

Mvh. Martin

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 01-03-05 23:18

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> TAK fordi du så spoilede The Machinist, som jeg ikke har set endnu..

Tja, nu spoilede du jo selv The Machinist ved at citere hele spoileren uden
advarsel.

Jeg tror de fleste spoilere i denne gruppe kommer fra folk, der brokker sig
over at andre spoiler, men samtidig sørger for at spoileren bliver gentaget
igen og igen - oftest uden advarsel.

Mikkel

--
Mikkels Guatemala-sider:
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-03-05 16:34

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
> [...]
> sig
> over at andre spoiler, men samtidig sørger for at spoileren bliver

Det er flot ja.. Men jeg har _ikke_ set The Machinist.. Og hvor tit er det
folk læser et svar til et indlæg uden at læse det oprindelige? Det tror jeg
næppe sker så tit.

Mvh. Martin

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-03-05 19:18

Martin Ohlsson wrote:
> Det er flot ja.. Men jeg har _ikke_ set The Machinist.. Og hvor tit er det
> folk læser et svar til et indlæg uden at læse det oprindelige? Det tror jeg
> næppe sker så tit.

Jeg gør det nu selv ganske ofte idet de fleste alligevel for det meste
gentager alt indholdet fra det oprindelige indlæg så man sparer en masse
tid :)

Tenz.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 02-03-05 22:42

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg gør det nu selv ganske ofte idet de fleste alligevel for det meste
> gentager alt indholdet fra det oprindelige indlæg så man sparer en masse
> tid :)

Netop!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-03-05 16:40

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> [...]
brokker sig
> over at andre spoiler, men samtidig sørger for at spoileren bliver

Så tillad mig hermed at brokke mig højlydt uden at spoile noget for
nogen!

Pissetræls når man nu har gået og glædet sig til the Machinist!

Fra : csm

Dato : 04-03-05 11:02

> [...]
> efterhånden findes et par af den slags film med personlighedsspaltede
> hovedpersoner. Fik i hvert fald associationer til Fight Club og The

øv pis mht. The Machinist dobb.