GoLive og TDC Unix webhotel
Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-03-05 15:50

Jeg har en uendelighed af problemer med at få GoLive for Mac til at uploade
til et Unixwebhotel hos TDC. Problemerne ser ud til at handle om filnavne.
Jeg bruger store og små bogstaver i filnavne og biblioteksnavne. Dette giver
mig ingen problemer overhovedet andre steder, men hos TDC er det åbenbart
helt galt. Filer med store bogstaver bliver tilsyneladende automatisk omdøbt
når de ryger ind på serveren, hvis jeg bruger andre ftpprogrammer end
GoLives indbyggede. GoLive kommunikerer også enormt langsomt med serveren
hvilket også undrer mig. Jeg har talt med TDC om det og de hævder at alt er
som det skal være, men det ser bare ikke sådan ud. Er der en måde jeg kan
trouble-shoote dette her på ?

Kh
Bjørn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-03-05 16:22

Studio Smalbro wrote:
> Jeg bruger store og små bogstaver i filnavne og
> biblioteksnavne.

Det er generelt en dårlig ide overhovedet at bruge store bogstaver til fil-
og mappenavne. Det giver en masse rod med at huske, hvor man skal bruge
store eller små bogstaver. Bruger du små bogstaver over hele linjen, kan du
med sindsro skrive alle links med små bogstaver også og forvente, at det
virker.

> GoLive kommunikerer også enormt langsomt med serveren hvilket også
> undrer mig.

GoLive er et dårligt program - både til FTP, som du har erfaret og til at
lave hjemmesider. GoLive kan ikke lave valid kode.

Skrot det program helt og find en editor, der kan lave valid kode - jeg
kender ikke markedet til MAC - og find også et ordentligt FTP-program.

Du bliver gammel før tid af at sidde og bokse med dårlig software.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 12-03-05 19:26

Hmm ja..
Jeg vil give skovtrolden Erik ret, Golive er ikke et særligt fedt program, jeg
brugte det også før i tiden, men har slettet lortet igen, og er gået over til
notesblok.

Det med bogstaverne passer også, det er en god regl KUN at bruge lowercase
(små bogstaver)..

Hygge..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne