Hvor bindende er en kontrakt ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 21:25

Hejsa Alle

Jeg træner i byens motions center, og lige pludselig har de hævet
kontingentet
med 5%, det står der intet om at de kan i kontrakten, hvor et fast beløb er
skrevet ind.
En af deres receptions blondiner, siger at de har snakket med deres advokat,
og det må de godt, men jeg har jo en kontrakt der står noget andet på.
Nu vælter mit budget jo ikke af en 5% stigning, men det er mere princippet i
det..
De har intet sendt ud om denne prisstigning, dog har der hængt en seddel
dernede siger de...

Kontrakten kan ses her:

http://starchild.dk/kontrakt.jpg

Skal jeg bare sige ok, det er der ikke noget at gøre ved, eller kan jeg stå
på mine rettigheder.. ?

Håber i har lidt input der kan fortælle om det er ok det de gør, eller om
det er forbudt, jeg er ikke interesseret i at stoppe dernede, vil jo bare
helst ikke betale mere

Mvh
Morten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-02-05 22:56

Juel wrote:

> Skal jeg bare sige ok, det er der ikke noget at gøre ved, eller kan
> jeg stå på mine rettigheder.. ?

En aftale er kun bindende efter sit indhold. Iflg. din kontrakt isoleret set
har du krav på mindst 6 måneder fra dit abonnements start til den aftalte
pris. Derefter kan aftalen siges op af begge parter med den aftale frist.

Håber ikke, jeg har overset noget.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 23:36

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev

> [...]
> pris. Derefter kan aftalen siges op af begge parter med den aftale frist.

Det afhænger vel af, om det overhovedet kan karakteriseres som en kontrakt?

Selv om de selv bruger ordet længere nede, så fremstår det mere som accept
af en månedlig afdragsordning..

Claus

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-03-05 01:59

Scripsit "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>

> Det afhænger vel af, om det overhovedet kan karakteriseres som en kontrakt?
> Selv om de selv bruger ordet længere nede, så fremstår det mere som accept
> af en månedlig afdragsordning..

Det er da også en aftale/kontrakt.

--
Henning Makholm "*Vi vil ha wienerbrød!*"

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 22:56

> [...]
> det er forbudt, jeg er ikke interesseret i at stoppe dernede, vil jo bare

Jeg vil mene de kun kan opkræve 200 kr om måneden indtil 31/5-2005
Herefter skal der forhandles ny kontrakt.

Carl

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 28-02-05 23:56

On Mon, 28 Feb 2005 22:56:15 +0100, "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl
(...) dk> wrote:

>Jeg vil mene de kun kan opkræve 200 kr om måneden indtil 31/5-2005
>Herefter skal der forhandles ny kontrakt.

Vil det have betydning at der står kontrakten er gyldig fra 02-11-2004
til 30-11-2004? (altså november sidste år)

/Jesper