Skallerup, Udby, Bårse, Præstø.
Fra : Poul Petersen

Dato : 28-02-05 19:39

Håber nogen kan hjælpe med ( via kirkebøger ) at finde data for - og aner
til de herunder nævnte personer.
Jens Peder Hansen født ca. 1850 i Skallerup, Udby, Bårse, Præstø. Han blev
gift med
Hansigne.
Venlig hilsen Poul Petersen. poulinas@mail.dk

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 28-02-05 22:28

Poul Petersen wrote:
> [...]
> til de herunder nævnte personer.
> Jens Peder Hansen født ca. 1850 i Skallerup, Udby, Bårse, Præstø. Han blev

Hej Poul

Umiddelbart er der ikke født nogen Jens Peder Hansen
i Udby sogn i perioden 1846-1855.

Har du ikke lidt flere oplysninger ?
f.eks. hvor har du fødested fra?

--
mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Poul Petersen

Dato : 28-02-05 22:50

"Flemming Aasklint" <faaskllintFJERNMIG@aasklint.dk> skrev i en meddelelse
Poul Petersen wrote:
> [...]
> Venlig hilsen Poul Petersen. poulinas@mail.dk

Hej Poul

Umiddelbart er der ikke født nogen Jens Peder Hansen

Desværre foreligger der ikke yderligere oplysninger - pt - de få, der er, er
oplyst af en onkel - som jo så nok har husket - eller referet forkert.
Mvh. Poul.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 28-02-05 23:31

Jamen, ved du ikke hvor han boede efter han blev gift. Han kan måske så
findes i en folketælling, der oplyser hvor han er født.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Poul Petersen

Dato : 01-03-05 00:27

"Bodil Madsen" <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev i en meddelelse
> Jamen, ved du ikke hvor han boede efter han blev gift. Han kan måske så
> findes i en folketælling, der oplyser hvor han er født.
> [...]

Svar til Bodil: Nej desværre, som du læser herovenfor.
Mvh. Poul.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 01-03-05 08:02

Her er nogle mulige emner fra folketællingen 1916. Men da det kun er få
sogne fra 1916 indtastet, så er der sikkert mange andre muligheder. Men det
er helt nødvendigt med flere oplysninger. Hvis du ikke ved mere om ham, så
ved du vel noget om hans børn.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Kalvehave, Langebæk, 22 b, , 568, FT-1916
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Peter Larsen, 20/6-1864 , , Husfader, Skæriearbejde,
Ana Marie Kristensen, 10/6-1871 , , Husmoder, Husgerning,
Mary Nielsine Larsen, 6/3-1908 , , Barn, ,
Karla Johanne Larsen, 12/10-1910 , , Barn, ,
Marius Cifred Larsen, 11/2-1913 , , Barn, ,
Jens Peter Hansen, 9/12-1854 , Gift, Husfader, Skovarbejder,
Ane Margrethe Larsen, 31/1-1852 , Gift, Husmoder, Husgerning,
Karl Frits Grode, 7/6-1881 , Gift, Husfader, Skovarbejder,
Emilie Johansen, 12/2-1876 , Gift, Husmoder, Husgerning,
Karl D?? Vilhelm Grode, 21/8-1906 , , Barn, ,
Poul Fridjof Grode, 23/6-1909 , , Barn, ,

----
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Ørslev, Ørslev Mose, 83, , 214, FT-1916
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Peter Hansen, 12/4 1859 , Gift, Huusfader, Landarbejder,
Marie Hansen, 3/10 1857 , Gift, Huusmoder, ,
Hans Peter Sørensen, 26/10 1857 , Gift, Huusfader, Landarbejder,
Karen Stine Sørensen, 3/7 1872 , Gift, Huusmoder, ,
Johanne Rasmine Sørensen, 29/12 1903 , , Barn, ,
Peter Valdemar Sørensen, 10/5 1905 , , Barn, ,
Maren Sophie Bodil Sørensen, 24/4 1907 , , Barn, ,
Hans Olaf Sørensen, 4/1 1910 , , Barn, ,
Poul Christian Sørensen, 3/10 1912 , , Barn, ,

----
------
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Kalvehave, Kalvehave Overdrev, 21b, , 364, FT-1916
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Peter Hansen, 22/9-1850 , Gift, Husfader, Skrædder,
Esther Plov Nielsen, 26/1-1910 , Ugift, Plejebarn, ,

----

----

Fra : Poul Petersen

Dato : 01-03-05 10:09

> [...]
>

> Jens Peter Hansen, 22/9-1850 , Gift, Husfader, Skrædder,
> Esther Plov Nielsen, 26/1-1910 , Ugift, Plejebarn, ,

Tak for hjælp - kan se jeg må have - om muligt - flere oplysninger, inden
der iværksættes yderligere eftersøgning.