Fraflytning hvad nu??
Fra : JBB

Dato : 28-02-05 13:54

Hej NG

Min kæreste og jeg flyttede i 1998 ind i en lejebolig ejet af DSB. Ved
indflytningen var der hverken malet, tapseret eller noget. Vi fik stukket en
10l spand med hvid maling i hånden og det var det.
Samtidig meddelte de tidligere lejere, at de havde lagt gulvtæppet selv og
da underlaget var linolium, havde de kombineret kontaktlim og hæfteklammer
for at få det til at blive liggende.

I vores lejekontrakt står der, at vi gennem årene har skulle stå for
indvendig vedligeholdelse, men også at boligen er indflyttet uistandsat, og
den skal ligeledes fraflyttes iustandsat.

Gennem den sidste måneds tid, har jeg gået og lappemalet, spartlet ud og
rengjort lejemålet.

Idag var der så fraflytningssyn og hun var der med det samme med
gulvtæpperne. De gulvtæpper er også ret grimme, men det var de allerede da
vi flyttede ind. Og jeg tør ikke fjerne dem og evt beskadige gulvet
nedenunder.

I rapporten blev der kun skrevet følgende:

Stue - køkken - 2 værelser nymalet, resten trænger til at blive malet. Intet
andet blev nævnt.
Egentlig ville hun have der til at stå, at alt skulle males, hun brød sig
nemlig ikke om farvevalget

Jeg kørte forbi lejemålet 2 timer senere og kunne se hun allerede havde fået
et malerfirma samt bygningens vicevært op og kigge.

Hvordan skal jeg forholde mig nu??

Skal jeg bare sidde og trille tommelfingre indtil de evt. sender mig en
regning??

MVH

Jesper Bennetzen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-02-05 13:58

"JBB" <oraklet@borger.ringe.dk> skrev:

> Skal jeg bare sidde og trille tommelfingre indtil de evt. sender
> mig en regning??

Du skal ikke tilbagelevere lejemålet i bedre stand end du modtog det i
og der skal tages hensyn til naturligt slid. Derudover må det jo stå i
din lejekontrakt, at lejemålet overtages og afleveres uistandsat og
medmindre der er tale om decideret misligholdelse er der ikke noget at
komme efter for udlejer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 28-02-05 15:16

JBB kalligraferede, i news:4223146b$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Idag var der så fraflytningssyn og hun var der med det samme med
> gulvtæpperne.

Hvem "hun"? Udlejer? Ny lejer?

David

Fra : JBB

Dato : 28-02-05 17:17

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> JBB kalligraferede, i news:4223146b$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>
> Hvem "hun"? Udlejer? Ny lejer?
>
> David

"Hun" er DSB's ansatte, der varetager fraflytning og lignende..
Jeg kunne forestille mig, at hun allerede har bedt malerfirma om at male
lejemålet om, og den regning vil jeg nødig ende med, når nu der ikke var
malet ved indflytning. Bare det at hun kommenterer vores tidligere farvevalg
på den måde gør, at jeg føler en vis uro.

Jeg har andetsteds læst, at man ikke skal underskrive fraflytningsrapporten,
men da der ikke stod andet end at der var tiltrængt lidt maling, så valgte
jeg alligevel at underskrive rapporten.
Men nu fik jeg ikke en kopi af den, hvad gør jeg hvis hun vælger at udfylde
yderligere i rapporten efter vi tog afsted??

Ja meget af mit "klynkeri" er hvad nu hvis, men hendes væremåde fik mig
nærmest til at tro, at hun selv ejede bygningen eller fik procenter af de
penge de ikke skal/skulle tilbagebetale.

MVH

Jesper Bennetzen

Fra : David T. Metz

Dato : 01-03-05 12:54

JBB kalligraferede, i news:422343ec$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> [...]
> ikke var malet ved indflytning. Bare det at hun kommenterer vores
> tidligere farvevalg på den måde gør, at jeg føler en vis uro.

Så længe du ikke har accepteret et flyttesyn med udbedringskrav burde du
være rimeligt sikker ud fra det oplyste.

> [...]
> rapporten. Men nu fik jeg ikke en kopi af den, hvad gør jeg hvis hun
> vælger at udfylde yderligere i rapporten efter vi tog afsted??

Melder hende for dokumentfalsk. Det ville være ret alvorligt.

Men at der stod "tiltrængt lidt maling"(?) lyder diffust.

David

Fra : JBB

Dato : 04-03-05 17:20

Er det i forbindelse med fraflytning nok, at udlejer sender et brev hvori
der står : Der vil senere komme en delafregning af depositum.

Eller skal de fremsende krav indeholdende beløb, inden for de 14 dage de har
til at meddele om krav??

Jeg fik i dag tilsendt fraflytningsrapporten incl. koi af de billeder der er
blevet taget. Vi blev ved flyttesyn spurgt, om vi ville acceptere sidste
varmeaflæsning eller kræve et ny, vi valgte at godkende det gamel. men efter
jeg har underskrevet fraflytningsrapporten er der så blevet tilføjet i den,
at der vil blive afholdt ny aflæsning af varme..
Det undrer mig at de skriver i dokumentet efter jeg har skrevet under, også
selvom det måske er småting..

MVH

Jesper Bennetzen